Tradičný nemecký výrobca, ktorý bol dlhodobo pod palcom General Motors, nemal veľa príležitostí vystúpiť z radu a ukázať sa v žiari reflektorov. Opel už (v tej dobe) desaťročia vyrába seriózne autá pre každého. Začiatkom 90. rokov nemecký výrobca uviedol na trh svoj nový vrchol radu, model Omega. Auto je úspešné, ale trpí trochu nevkusným imidžom. Majiteľ značky sa však rozhodne potlačiť na ďalšiu zo svojich automobiliek, aby to zmenila. A v tom prichádza na rad Lotus.

Lotus, spoločnosť založená Sirom Colinom Chapmanom, je značka športových áut a zároveň renomovaná dizajnérska kancelária. Lotus má skutočné odborné znalosti v oblasti športových áut. Keď odborníci z General Motors zaklopú na dvere anglickej značky, je to preto, aby dodali Opelu Omega trochu sexepílu. Ten mu totiž chýba, jeho kombinácia príliš seriózneho vzhľadu a mechaniky bez noblesy nie je to, čo by sa proti konkurenčnému BMW či Mercedes-Benzu ukázalo ako kľúč úspechu.

Opel Lotus Omega.
Zdroj: FavCars

V Rüsselsheime, v centrále automobilky Opel, bola hlavná myšlienka Omegy skontrolovaná a opravená spoločnosťou Lotus. "Musíme udrieť a dostať z neho skutočné športové auto. Musíme dať Oplu zábavný imidž." Na strane Lotusu sú odhodlaní prijať výzvu a zachrániť vojaka s bleskom na čele. Na tento druh premien sme zvyknutí už od Talbotu Sunbeam Lotus alebo Fordu Cortina Lotus. Pri Opli sa ale špecifikácie zdajú oveľa voľnejšie. Lotus začína tým, že dáva Omege pôsobivý body kit s veľkými diskami, obrovským spojlerom, upravenými nárazníkmi a lemami blatníkov. Auto je premenené. Ale to je len začiatok.

Práve pod kapotou sa inžinieri Lotusu vyhrali najviac. Šesťvalcový radový 24-ventilový motor počas pobytu v Anglicku podstúpil kúru hormónov. Dostal kľukový hriadeľ s revidovanými a leštenými ojnicami, objem motora sa zväčšil na 3,6 litra, a vzkriesená beštia dostáva dvojité turbo Garett T25. Výsledok je úchvatný. S krútiacim momentom 557 Nm pri 4200 ot./min a výkonom 276 kW (376 k) pri 5200 ot./min. je Opel Omega schopný popasovať sa s najlepšími športovými autami tej doby, počnúc Ferrari Testarossa alebo Porsche 911 Turbo. Aby túto silu preniesol na kolesá, zdieľa svoju šesťstupňovú manuálnu prevodovku ZF s Corvette ZR1.

Opel Lotus Omega.
Zdroj: FavCars

Jedinečné postavenie tejto Omegy vo vnútri prezrádza iba logo Lotus. Je tu však rýchlomer odstupňovaný až do 300 km/h. Maximálna rýchlosť tohto bojového lietadla dosahuje 284 km/hod, čo dnes síce nie je veľa, ale v tej dobe to bol rekord pre sedany! Zrýchlenie z 0 na 100 km/h dosiahne za 5,8 sekundy. Na spomalenie takejto kavalérie bol prepracovaný celý brzdový systém s prítomnosťou Bosch ABS a štyroch veľkých odvetrávaných kotúčov s priemerom 330 mm.

Lotus Omega počas svojej prezentácie prekvapuje a ponúka si luxus stať sa najrýchlejším sedanom na svete. Ale predsudky ju zasiahli tvrdšie, ako sa čakalo, a aj keď Omega ťaží z názvu Lotus, zostáva stále Opelom pre klientelu špičkových športových áut.
Obmedzená výroba v počte 950 kusov, z ktorých bude 284 kusov Opel Lotus Carlton (s pravostranným riadením). V roku 1991 bolo auto predávané za cenu 550 000 frankov, čo je v prepočte na dnešné eurá takmer rovnaká suma.

Mohlo by vás zaujímať: