Automobilka sa snažila o víťazstvo v rally aktívne aj pasívne, v 70. rokoch to skúsili s Fulviou a neskôr v 80. rokoch s Deltou. Nakoniec sa im to v roku 1988 podarilo. Z tohto dôvodu sa stala Lancia Delta Integrale HF legendou, ktorá je vystavená na mieste zvanom Hiritage Hub. Ide o múzeum, ktoré má skupina Stellantis v historickom sídle v Turíne.

Rally sa zrodila v roku 1953 ako jedinečná udalosť pri príležitosti korunovácie kráľovnej Alžbety II. pod názvom East African Coronation Safari. V 80. rokoch sa tento závod stal súčasťou majstrovstiev sveta. Z odstupom času môžeme povedať, že to bola pravdepodobne jedna z najnáročnejších skúšok pre automobily a ich tímy, ktoré museli prekonať savany a čeliť mnohých ťažkostiam.

Lancia Delta Integrale HF
Zdroj: Wikimedia

31. marca 1988 sa na štartovacej čiare v Nairobi (Keňa) objavilo 54 automobilov, vrátane 17 vozidiel Delta Integrale HF. Tieto čísla hovoria o odhodlaní, ktoré Lancia Team Racing mal. Do závodu boli postavené nové modely skupiny A, ktorá v predchádzajúcom roku nahradila Deltu HF 4WD.

Tieto vozidlá mali väčšie otvory v prednej časti na nasávanie vzduchu, novú šesťstupňovú prevodovku a vylepšené odpruženie. Aj tak sa im podarilo zredukovať váhu o 23 kilogramov. Všetko ostatné zostalo po starom: pohon všetkých kolies, predný diferenciál s obmedzeným preklzom atď.

Verzia pripravená špeciálne pre Safari mala pre istotu vyššiu svetlú výšku, prídavné svetlomety a zosilnenú karosériu. Dokonca boli v streche dva malé otvory, ktoré sa snažili zmierniť neznesiteľné teplo, ktorým v týchto zemepisných šírkach netrpelo iba auto, ale aj samotná posádka.

Rally nesklamala a splnila svoju reputáciu tvrdosti. Z pôvodných 54 automobilov absolvovalo celých 4 205 kilometrov cesty iba 14 vozidiel. Zvyšných 40 účastníkov na štyroch kolesách zostalo stáť na ceste. Duo Biasion-Siviero, ktorí tvorili posádku výhernej Delty, vydržali všetko – únavu, stres, riziká, a dokonca aj viac ako blízke stretnutie so zebrou.

Lancia Delta Integrale HF
Zdroj: Wikimedia

A hoci to pre obe strany nemalo ťažké následky, auto s číslom 6 nájdete v múzeu s blatníkom, ktorý vykazuje stopy po tomto stretnutí. Spoločnosť, ktorá spravuje múzeum si totižto myslí, že je dôležité zachovať autá v pôvodnom stave po pretekoch - vrátane zranení, ktoré utrpeli.

V poslednom sektore Safari rally sa podarilo Talianom poraziť svojich súperov a spečatiť víťazstvo, po ktorom túžila Lancia 10 rokov. Urobili tak mimochodom aj vďaka talianskemu sponzorovi Martini. Delta Integrale následne pokračovala vo víťazstve na Rally Safari ešte dvakrát, v rokoch 1989  a 1991.