Pri príležitosti svojich 90. rokov poskytol Dr. Werner Lang vyjadrenie, ktoré znelo fanúšikom duroplastového vozidla z dôb najhlbšieho socializmu ako studená sprcha. Vôbec nie je hrdý na svoje dielo, a keby si mohol v tej dobe vyberať, nikdy by ho neskonštruoval.

Pôvodne vytvoril automobil Sachsenring P240 (vyrábal sa od roku 1955 do 1959) so šesťvalcovým štvortaktným motorom (výkon: 80 k). Na jeho vývoj potreboval len šesť mesiacov.

Dr. Werner Lang - Inžinier a konštruktér bol považovaný za technického otca Trabanta P 601.
Zdroj: Axel Wierdemann

Luxusná limuzína (neskôr vznikla aj verzia štvordverový kabriolet s názvom Repräsentant) však bola v NDR problémom. Stála 27 000 mariek a jednoduchý občan socialistického štátu si ju nemohol kúpiť. Nielen pre cenu, ale aj preto, že bola určená len politickej špičke. Sovieti však mali v úmysle do NDR pre tento účel dovážať svoje limuzíny GAZ M 21 a neskôr GAZ M 24 - známe Volgy. Pre vyšších štátnych úradníkov bola určená zase Tatra 603 z Československa. Šéf NDR, Walter Ulbricht, preto výrobu P240 zastavil.

Veľa ďalších obrázkov aj informácií o Trabante nájdete v galérii

Prednosť dostalo lacné auto určené pre široké vrstvy pracujúcich. Prvý prototyp P50 (nezamieňať s prvým sériovým autom, ktoré malo zo začiatku rovnaké označenie) vznikol v Výskumno-vývojovom centre v Karl-Marx-Stadte (dnes Chemnitz) ešte v roku 1954.
Príkaz zhora znel: Nepoužiť veľa nedostatkového plechu! Prvé testy sa začali s lepenkou, ktorá sa po prvom daždi zvlnila. Nepomáhala žiadna impregnácia. Lepenka bola nanič.

Dr. Werner Lang - technický otec Trabanta P 601

Dr. Werner Lang pochádzal z Krušných hôr a študoval strojárstvo a automobilové inžinierstvo v Zwickau, prerušené druhou svetovou vojnou. Langove štúdium bolo prerušené službou vo Wehrmachte počas druhej svetovej vojny . V roku 1944 dezertoval z nemeckej armády a chopil sa zbrane proti fašistickým silám v Taliansku. Od roku 1949 pracoval pre automobilku Horch, od roku 1951 ako technický riaditeľ. Keď sa Audi a Horch v roku 1958 spojili a vytvorili automobilku Zwickau Automobile Works, stal sa hlavným dizajnérom a prevzal zodpovednosť za ďalší vývoj ľudového vozidla. To dostalo názov Trabant.