Po tom, čo bol pri príležitosti 40. výročia vzniku Ferrari uvedený na trh model F40, chcela značka pokračovať v tradícii výroby pamätných vozidiel zhruba každých desať rokov. Pozor, za pamätné vozidlo sa považoval stroj s najnovšou technológiou, schopný umlčať všetkých svojich súperov, potvrdil svoju technickú prevahu a zároveň status najžiadanejšej značky na planéte.

Po mimoriadnej F40, ktorá pôsobí ako magnet nielen na ženy, zahájil Luca Cordero di Montezemolo, vtedajší nováčik na vysokých priečkach automobilky, projekt s názvom F130. Cieľ bol pomerne primitívny – dať do cestného vozidla všetky technické výdobytky, ktoré sa vyvinuli počas závodnej histórie Ferrari. Vzhľad nového projektu sa zdá jednoduchý, ale mimoriadne ambiciózny a ťažko uskutočniteľný.

Ferrari F50.
Zdroj: FavCars

Vozidlom, ktoré bolo v projekte F130 hlavným príkladom, bol veterán Ferrari 125 S z roku 1947. Bol to závodný automobil s motorom V12, ktorý udal talianskej značke vysnívaný smer. Ferrari, ktoré to všetko začalo. Ako by vyzerala 125 S v polovici 90. rokov? Presne to chcel zistiť vývojový tím a vyrobiť pouličnú verziu Formuly 1. Celý projekt chceli vyrobiť ako poctu zosnulému Enzovi Ferrari, ktorý by s veľkou pravdepodobnosťou považoval F50 za svoje obľúbené auto.

Prejdime ale k samotnému návrhu auta. Za dôležité prednesenie dizajnu bola zodpovedná slávna Pininfarina. Pôvodne sa uvažovalo aj o myšlienke kabrioletu alebo kupé, nakoniec sa však vybral dizajn Berlinetta, ktorý spojil oboje možnosti do jedného. Prvé náčrty sa inšpirovali koncepciou Ferrari Mythos Concept a potom sa vyvíjali smerom k organickejšiemu dizajnu. Nakoniec F50, ktorá uzrela svetlo sveta v roku 1995, nemala na sebe jedinú ostrú líniu.

Ferrari F50.
Zdroj: FavCars

V porovnaní s modelom F40, ktorý vyzeral takmer ako stavebnica, bolo Ferrari F50 elegantnou Venušou, ktorá pracovala na svojom zovňajšku stovky hodín vo veternom tuneli a tak si osvojila nevýslovnú krásu. Čistá provokatérka na kolesách. Takmer dokonalé proporcie tvarovaného nosa pripomínali F1 z čias minulých. Do popredia pozornosti sa dostal gigantický spojler, ktorý musel bojovať o titul krásy pravdepodobne s tými najodvážnejšími diskami, aké vôbec v automobilovom svete vznikli.