Aston Martin DB7 je dnes už kultový grand tourer, ktorý sa vyrábal v rokoch 1994 až 2004. V roku 2009 ho nahradil o nič menej kultovejší Aston Martin DB9, ktorý sa s počtom vyše 16 500 kusov stal absolútne najpredávanejším modelom značky. Dovtedy držal prvenstvo práve model DB7 s viac ako 7 000 vyrobenými kusmi. DB7 mal nezvyčajný štart do života: v tej dobe bol totiž Aston Martin pod krídlami koncernu Ford Motor Company, rovnako ako Jaguar.

Jaguar mal finančné problémy a náhrada za starnúci Jaguar XJS sa pre nich stávala veľmi naliehavým problémom. Automobilka poverila vývojom náhrady Toma Walkinshawa. Walkinshaw, ktorý bol obdivovateľom vtedy zastaraného modelu XJS a mal na svedomí vývoj závodného TWR Jaguar XJS, sa nakoniec spojil s Ianom Callumom a vytvorili koncept potenciálneho nástupcu. Auto bolo predstavené predstavenstvu Jaguaru, ktoré ho ale okamžite odmietlo.

Ford však pálil obrovské množstvo peňazí na vývoj superšportu Jaguar XJ220, a tak ďalšie milióny na vývoj nového Astonu Martin neprichádzali do úvahy. Ian Callum tak prerobil koncept odmietnutý Jaguarom tak, aby vyzeral viac ako Aston Martin. O tom, že samotný vývoj sa niesol v znamení šetrenia nákladov, hovorí aj fakt, že Callum bol nútený použiť diely z mnohých "civilných" áut.

Aston Martin DB7 Vantage
Zdroj: Aston Martin

Nenechajte si ujsť galériu k článku

Zadné svetlá pochádzali z vtedajšej Mazdy 323f, spätné zrkadlá z Citroenu CX a interiér sa zasa niesol v znamení Fordu, konkrétne z vlajkového modelu Scorpio. Výsledný automobil bol predstavený verejnosti na ženevskom autosalóne v roku 1993, pričom sa dočkal pozitívnych ohlasov. Vedeniu nebolo treba viac, a tak sa začala písať etapa Astonu Martin DB7.

DB7 mal spočiatku pod kapotou 3,2-litrový šesťvalec Jaguar AJ6 vybavený kompresorom Eaton, ktorý produkoval slušných 250 kW (340 koní) a krútiaci moment 489 Nm. Spojený mohol byť s 5-stupňovým manuálom alebo so 4-stupňovým automatom. DB7 v tejto konfigurácii sa vyrábal od roku 1994 do roku 1999. Už prvotné recenzie hovorili o skvelej ovládateľnosti.

Keď Jaguar uviedol na trh model XK8, Aston Martin musel DB7 povýšiť na vyššiu úroveň. Predsa len, hierarchicky je Aston Martin nad Jaguarom. Od roku 1999 sa teda ponúkal s 5,9-litrovou atmosférickou V12 z dielne Cosworth, ktorá v základnej verzii poskytovala 313 kW (426 koní) a krútiaci moment 542 Nm. K dispozícii bol 6-stupňový manuál alebo 5-stupňový automat. Vrcholom bola verzia GT, kde bola V12 naladený na 320 kW (435 koní) a spojená mohla byť výhradne s manuálnou prevodovkou.

Mohlo by vás zaujímať