Meno Lagonda bolo po prvýkrát použité už v roku 1961. Išlo o sedan s vidlicovým osemvalcom pod kapotou s predĺženým rázvorom a inou mriežkou chladiča oproti pôvodnému modelu V8. Aston Martin však vyrobil iba sedem kusov. Nahradila ho ďalšia generácia, ktorá mala upútať technologickými novinkami.

Aston Martin Lagonda
Zdroj: Aston Martin

Myšlienka silného luxusného sedanu bola dostatočne silná na to, aby Aston Martin pokračoval vo vývoji Lagondy, dal jej dva výrazné facelifty a zakaždým nahradil palubnú dosku novou a o niečo menej komplikovanou. Lagonda V8 nakoniec automobilke priniesla značné príjmy v ťažkých časoch napriek povestnej nespoľahlivosti. Lagonda bola stále výnimočným produktom na trhu aj potom, čo sa prestala vyrábať.

Nenechajte si ujsť galériu k článku

Ako v bavlnke

Na rozdiel od mnohých konkurenčných automobilov bola jazda s Lagondou veľmi príjemná a komfortná. Brzdy boli na úrovni väčšiny moderných vozidiel a riadenie bolo tuhé, ale presné, s polomerom otáčania takmer 11 metrov.

Aston Martin Lagonda
Zdroj: Aston Martin

Trojstupňová prevodovka Chrysler TorqueFlite sa postarala o nebadateľné zmeny prevodov a v pozadí potichu bzučal 5,3-litrový motor V8 s plynulou odozvou na plyn. Z 0 na 100 dokázala Lagonda vyšprintovať za 8,8 sekundy.

Kvalitné materiály

V interiéri bol dostatok miesta pre pasažierov aj napriek tomu, že pozícia za volantom je o niečo stiesnenejšia, než by ste si mysleli. Samozrejmosťou je prémiové drevo a koža. Karoséria bola vo veľkej miere vyrobená z hliníka. Problémom ale bol spôsob výroby panelov.

Aston Martin Lagonda
Zdroj: Aston Martin

Väčšina z nich totiž bola ručne tepaná. To znamená, že kvalita sa líšila kus od kusu a navyše ani samotný panel nemal na celej ploche rovnakú kvalitu: materiál bol na niektorých miestach tenší, čo sa prejavovalo väčšou náchylnosťou na preliačiny. No skutočným dôvodom astronomickej ceny Lagondy bol prístrojový panel.

Pokračovanie na ďalšej strane...