Hyundai len pred pár dňami predstavil prototyp Grandeur Heritage EV, ktorým kórejská značka vzdala hold jednému zo svojich najikonickejších modelov. Na základe prvej generácie Grandeur, ktorá bola uvedená na trh v roku 1986, tento koncepčný automobil modernizuje svoje línie a vracia sa do súčasnosti so 100 % elektrickým pohonom. Hoci karoséria dlhej limuzíny zostáva do značnej miery nezmenená, dizajnéri Hyundai do nej začlenili detaily, ako sú predné svetlomety Pixel LED , „parametrickú“ mriežku chladiča, novo vyrobené spätné zrkadlá a neo-retro kolesá, aby dali autu úplne nový vzhľad. 

Hyundai Grandeur Heritage EV.
Zdroj: Hyundai

Spoločnosť nešetrila ani na kabíne, kde nájdeme obrovský displej spájajúci digitálne prístrojové vybavenie a obrazovku informačno-zábavného systému. Palubná doska aj stredová konzola boli prepracované tak, aby interiéru dodali minimalistickejší vzhľad, pričom vintage nádych dodáva rádio, volant a červené zamatové čalúnenie. Tento prototyp je jednoduchou pripomienkou narodenín modelu, no niektoré kórejské médiá však poukazujú na to, že jej línie by mohli slúžiť ako inšpirácia pre produkčnú verziu siedmej generácie Grandeur, ktorá sa má dostať na trh v roku 2023.

V rámci ponuky Hyundai sa Grandeur radí nad Sonatu, preto spadá do segmentu E (výkonné limuzíny). Značka mala v tejto kategórii dlhé roky iba dvoch kadnidátov: Grandeur s predným náhonom a Genesis so zadným náhonom, pričom ten druhý bol drahší a prepracovanejší. Transformáciou Genesis na nezávislú prémiovú značku a Hyundai Genesis na Genesis G80 sa Grandeur stane jedinou alternatívou Hyundaiu v segmente. Okrem iného sa očakáva, že nový Grandeur nanovo interpretuje niektoré charakteristické črty svojho slávneho predchodcu, ako je optika alebo samostatné tretie bočné okno.

Hyundai Grandeur Heritage EV.
Zdroj: Hyundai

 Najzaujímavejšia však bude jeho mechanická ponuka, pretože rovnako ako G80, aj Grandeur bude k dispozícii s tepelnými a elektrickými motormi. Zatiaľ nie je jasné, na ktorých trhoch sa bude elektrický Grandeur predávať mimo Južnej Kórey, pretože je veľmi pravdepodobné, že nebude ponúkaný ani v Spojených štátoch, ani v Európe, aby nezatienil Genesis Electrified G80. Vzhľadom na nízke predaje sedanov na západných trhoch je možné, že sa Hyundai rozhodne sústrediť všetko svoje úsilie na jediný model (Ioniq) a Grandeur nechá pre inéregióny.