Land Cruiser aj pod sedemdesiatich rokoch stále dokazuje, že je žiadaným automobilom na mnohých medzinárodných trhoch, ako je Austrália, Južná Afrika, Saudská Arábia, Japonsko, Pakistan alebo Nigéria. Ako už iste viete, najnovší prírastok do rodiny s označením 300 je vybavený robustnejšou a ľahšou platformou. To spolu s ďalšími vylepšeniami umožnilo zníženie hmotnosti o približne 200 kilogramov. 

Vozidlo si udržiava svoju terénnu konfiguráciu a má všetky asistenty, ktoré zaručujú ideálne správania na vozovke aj mimo nej. To je len málo dôvodov, prečo sú kupujúci do nej takí zamilovaní. Súčasná situácia v automobilovom priemysle jej ale vôbec nepomáha. Nedostatok dielov v dôsledku šírenia Covid-19 v juhovýchodnej Ázii a kríza s mikročipmi spôsobuje, že značka nedosahuje svoje výrobné ciele. 

Najväčší výrobca automobilov na svete plánoval v septembri vyrobiť 900 000 kusov, no v dôsledku krízy spôsobenej pandémiou bol nútený znížiť svoje predpovede o brutálnych 40 percent. Medzi modely, ktoých sa to dotkne, patrí aj Land Cruiser 300, pri ktorom sa za niečo viac ako mesiac nahromadilo 20 000 objednávok. Podľa informácií z portálu Cars Guide z Austrálie, by mohli problémy s dodávkami, ktoré ovplyvňujú výrobu, viesť k čakacím zoznamom až na štyri roky. 

Toyota Land Cruiser.
Zdroj: Toyotatimes

Aby toho nebolo málo, zhruba 90 % japonských zákazníkov si vybralo modely ZX a GR, športové verzie, ktorých dodanie trvá najdlhšie. Problémy však ovplyvnia dostupnosť modelu na celom svete, nielen v Japonsku. Napríklad Austrália dostala iba "demo" vozidlá pre obchodné zastúpenia a showroomy, zatiaľ čo reálne modely na predaj zákazníkom nebudú doručené ešte niekoľko mesiacov, alebo rokov.

Ako uvádza na svojich stránkach Toyota, dopyt po Land Cruiseri bol od jeho predstavenia dosť vysoký na to, aby pokryl prvých 12 mesiacov výroby. Neznie to zle, ale napriek tomu každý, kto si kúpi nový Land Cruiser, bude čakať na výrobu, resp. doručenie, minimálne rok. Podľa dostupných údajov už ale teraz predobjednávky prevyšujú domácu kapacitu výrobného závodu o 400 %. Najhoršie sú na tom už spomínané výbavy ZX a GR, ktorých dodanie by malo podľa očakávaní trvať štyri roky. Možno to ale zákazníkom nebude vadiť, na dobré sa čakať oplatí.