Volkswagen Passat B1 - Začiatok dynastie

V ostatných rokoch sa pre Passat stala akýmsi základom karosárska verzia sedan, no počiatky tohto modelu sa viažu skôr s inými tvarmi. Dizajnérske štúdio Giugiaro dalo prvému Passatu do vienka tvary pripomínajúce skôr hatchback, resp. shooting brake. Už vtedy však existovalo aj poctivé kombi s nadpriemernou priestorovou ponukou. Passat bol od začiatku verejnosťou prijímaný veľmi dobre.

Volkswagen Passat B1.
Zdroj: Volkswagen

Dnešné výkonnostné úrovne pohonných jednotiek modelu Passat boli v rokoch 1973 - 1980 v rovine sci-fi. Ponuku otváral 1,3 litrový benzínový agregát s výkonom 40 kW (55 k), špička pri uvedení siahala k 55 kW (75 k) a niesla označenie Passat TS. Passat svoju cestu začal v dvojdverovom prevedení, no ani nie rok po uvedení na trh prišla aj verzia kombi (Typ 33).

Passat prvej generácie vychádzal z Audi 80, no mal viacero prvkov vytvorených na mieru, napríklad celú zadnú časť vrátane zadnej nápravy. Od predchodcu sa však Volkswagen odlišoval aj využívaním predného pohonu či vodou chladených motorov.

Zakladateľ rodiny Passat meral 4,2 metra a bol široký 1,6 metra. Súčasný automobil je dlhší o viac než pol metra a širší o 0,23 metra. Najrýchlejší Passat prvej generácie na stovku zrýchľoval za približne 11 sekúnd a dosahoval maximálne tempo 185 km/h.