Veľký dragrace Motor Trendu.

Zaujímavosti Obrovský šprint superáut dopadol nečakane: Víťaz bol jasný, druhý a tretí však úplne prekvapili

Foto: Motor Trend

2.2. 8:55 McLaren postavil hyperšport, ktorý dokáže ostatné superautá vysmiať s obrovským náskokom. Bez boja sa však nevzdali.

Keď sa na rozľahlej letiskovej ploche stretne dvanásť nadupaných športiakov, je zrejmé, že o zábavu je postarané. Redakcia magazínu Motor Trend dala dokopy Toyotu Supra, BMW M2 Competition, Ford Mustang Shelby GT350, Porsche 911 Carrera 4S, BMW 850i xDrive, Bentley Continental GT, Lamborghini Urus, Dodge Challenger Hellcat Red Eye, Jaguar XE SV Project 8, Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+, Aston Martin DBS Superleggera či McLaren Senna.

V partii spomínaných vozidiel by si svoje vysnívané auto vedel vybrať asi každý fanúšik štyroch kolies, objektívne z nej však vytŕča McLaren Senna. Britský hyperšport má hmotnosť 1 198 kg a vpred ho ženie šialených 588 kW (800 k) a 800 Nm. Výkon doluje zo štvorlitrového benzínového osemvalca s dvomi turbodúchadlami. Vďaka týmto parametrom Senna konkurentov v šprinte zdolal rozdielom triedy. To sa však dalo očakávať.

Prvým prekvapivým momentom je ten, že za Sennom sa všetky autá časom držali relatívne blízko pri sebe. Trojdverové americké kupé bolo pomalšie než talianske SUV, z “normálnych” áut to však všetkým natreli Nemci. Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+, ktorý sme minulý rok testovali, ukázal, že patrí k najlepším autám planéty. Pri šprinte na štvrť míle sa dokázal umiestniť na druhej priečke, hneď po odpale z miesta bol dokonca dočasne prvý. Na rodinný štvordverák s veľkým kufrom a luxusom v kabíne to vôbec nie je zlý výsledok.

Výsledky po šprinte na štvrť míle s pevným štartom.
Výsledky po šprinte na štvrť míle s pevným štartom.
Zdroj: Motor Trend

Zaujímavé je tiež pozrieť sa na Porsche 911 Carrera 4S. To malo v šprinte na štvrť míle čas identický s Mercedesom-AMG GT 63 S 4Matic+ a to napriek tomu, že má bezmála o 147 kW (200 k) nižší výkon. Tu však zavážila hmotnosť a know-how nemeckej automobilky. Aj 331 kW (450 k) stačí Porsche na to, aby zahanbilo konkurentov, ktorí ponúkajú podstatne vyššiu porciu kilowattov. Aby sme boli úplne fér, treba spomenúť aj Aston Martin DBS Superleggera. Jeho 5,2-litrový twin-turbo dvanásťvalec ladený na 533 kW (725 k) a 900 Nm sa naplno prejavil pri šprinte na pol míle, tam už si dokázal s Porsche i AMG poradiť.

Video

Diskusia