Výroba Peugeotu 208 druhej generácie sa v Trnavskej fabrike ešte len rozbieha, novému modelu sa preto venuje adekvátny počet pracovníkov

Zaujímavosti Peugeot 208: Takto sa vyrába na Slovensku

Foto: Filip Kadlečík

28.2. 16:45 Návšteva automobilovej výroby je pre nás vždy príjemnou povinnosťou - obrovské komplexy sú fascinujúce a zaujímavé je sa na ne už len pozerať. Niekoľko takých máme aj na Slovensku. Toto je jeden z nich, trnavská automobilka Groupe PSA Slovakia.

Groupe PSA Slovakia je u nás francúzskym investorom č. 1 už od roku 2003. Dnes trnavská fabrika koncernu PSA priamo zamestnáva 4 400 ľudí, ďalších 20 000 pracovných miest je na západoslovenskú výrobu priamo naviazaných v dodávateľskej sieti. Obrovský výrobný komplex sa sám o sebe stará o jednu tretinu bilaterálnej obchodnej výmeny medzi Slovenskom a Francúzskom.

V roku 2018 zaznamenala automobilka rekordný rok, jej linky opustilo až 352 007 vozidiel, čo v porovnaní s predchádzajúcim rokom znamená približne 5,1-percentný rast produkcie. V súčasnosti je továreň schopná automobily chŕliť približne tempom 56,6 ks za jednu hodinu, čo denne predstavuje 1 359 vozidiel. Pre rok 2019 sa očakáva ďalší rast produkcie, o ktorý by sa mal postarať aj najhorúcejší prírastok Trnavy - nová generácia Peugeotu 208. O slovenskom debutantovi sme už informovali v samostatnom detailnom článku.

V Trnave sa aktuálne vyrába Citroën C3 a dosluhujúci Peugeot 208. Historicky tu vznikali i modely Citroën C3 Picasso a Peugeot 207. Najpočetnejším typom vyrobeným v Groupe PSA Slovakia je aktuálne práve staršia dvestoosmička, ktorej tu vyprodukovali už viac než 1,2 milióna kusov. Nový Peugeot 208 sa tu dnes montuje tempom niekoľkých vozidiel týždenne, postupne však má najúspešnejší ťahák výroby úplne nahradiť. Teraz sa ešte celá výroba novinky nastavuje, aj preto sa jej špeciálny tím venuje omnoho viac, než iným vozidlám v produkcii.

Výroba Peugeotu 208 druhej generácie sa v Trnavskej fabrike ešte len rozbieha, novému modelu sa preto venuje adekvátny počet pracovníkov
Výroba Peugeotu 208 druhej generácie sa v Trnavskej fabrike ešte len rozbieha, novému modelu sa preto venuje adekvátny počet pracovníkov
Zdroj: Filip Kadlečík

Zaujímavosťou trnavskej fabriky z pohľadu zamestnanca sú špeciálne víkendové zmeny, ktoré tu vraj neustále naberajú na popularite - človek cez víkend odrobí dve dlhé zmeny a k tomu jednu štandardnú v piatok či pondelok a má vystarané. Platovo je normálny pracovný režim atraktívnejší, tento však zamestnancom výroby dáva väčšiu časovú voľnosť.

Trnavská fabrika sa môže pochváliť svojou ekologickou prevádzkou - od júna 2012 nevyviezla na skládku ani kilogram odpadu tvoreného vo výrobe - všetko sa tu separuje a recykluje. Aj preto patrí z pohľadu spotreby energie na vyrobené vozidlo medzi najlepšie automobilky celej Európy. Ako to vyzerá za jej vysokými stenami? Nazrieť do nej môžete vďaka nášmu videu, ktoré stručne mapuje dôležité body výroby nového Peugeotu 208. Ďalšie vizuálne materiály priamo z Trnavy nájdete aj v galérii.

Zdroj: Filip Kadlečík

Video

Diskusia