ikona

Zaujímavosti Novitec dal baby-Ferrari väčšie bicepsy

Foto: Novitec

28.3. 8:37 Nemecký tuner obliekol Talianovi karbónovú bižutériu a veľké kolesá, pri osemvalci ponúka tri alternatívne naladenia.

Už niekoľko rokov tvorí vstupnú bránu do Maranella kabriolet s pevnou skladacou strechou a osemvalcom uloženým vpredu. Nejaký čas to bola California, teraz má rovnakú rolu Portofino. Napriek pozícii baby-Ferrari v hierarchii značky má maximálny výkon 441 kW (600 k). Ak to niekomu nestačí, obrátiť sa môže na nemeckú spoločnosť Novitec.

Taliansky kabriolet v podaní spoločnosti Novitec
Taliansky kabriolet v podaní spoločnosti Novitec
Zdroj: Novitec

Renomovaný tuner dal otvorenému Talianovi väčšie bicepsy a taktiež upravil jeho vzhľad. Využil pritom svoje zručnosti s uhlíkovými vláknami. Vytvoril z nich veľký predný spojler, žiabre na prednej kapote i blatníkoch, nadstavce prahov a tiež mohutný difúzor obsahujúci kvarteto výfukových koncoviek. Poslednou súčasťou skladačky je decentná hrana spájajúca zadné svetlá.

Karbón tvorí kontrast k perleťovému bielemu laku, pričom súčasťou tejto schémy sú aj tmavosivé disky kolies. Ferrari Portofino postavil Novitec na ráfiky vyvinuté so spoločnosťou Vossen a obuté do gúm Pirelli. Na prednej náprave majú priemer 21 palcov, vzadu sú 22-palcové ráfiky. Súčasťou zmien bola aj inštalácia kratších pružín skresávajúcich svetlú výšku o 35 milimetrov. Aby sa zachovala použiteľnosť vozidla, na prednej náprave je hydraulický systém pridávajúci 40 mm.

V najsilnejšej verzii má Portofino výkon 684 koní
V najsilnejšej verzii má Portofino výkon 684 koní
Zdroj: Novitec

Dvakrát prepĺňaný osemvalec dostal do vienka o 11 kg ľahšie ladené výfukové potrubie (na želanie aktívne) a dáta riadiacej jednotky. Tieto zmeny stačili na to, aby ostrý motor dokázal vyprodukovať výkon 503 kW (684 k) a krútiaci moment 871 Nm. Šprint na stovku preto trvá len 3,2 sekundy. To nie je na baby-Ferrari vôbec zlé, čo platí aj pre najvyššie tempo 325 km/h.

Novitec pre kabriolet ponúka aj pripojiteľný počítač N-Tronic, ktorý samostatne prináša len o trochu horšie hodnoty: 491 kW (668 k) a 851 Nm. Zrýchlenie 0-100 km/h potom zaberie 3,3 sekundy. Ten možno ako tretiu alternatívu doplniť upraveným výfukom s výsledkami 496 kW (675 k) a 865 Nm, konkrétne ceny jednotlivých úprav nemecká firma nezverejnila.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia