Pri všetkých produktoch Tesla Motors si možno vyberať z niekoľkých verzií pohonu, no voľba karosérie chýba. Niektorí majitelia kalifornských elektromobilov by pritom ocenili väčší batožinový priestor. Vieme minimálne o dvoch prípadoch prestavby liftbacku Model S na kombi: jeden má na svedomí britská firma Qwest Norfolk, druhý vznikol v holandskej spoločnosti RemetzCar.
Dvojica vozidiel sa odlišuje nielen verziou pohonu, ale aj farbou karosérie a najmä vyhotovením zadnej časti. Holanďania dali svojmu projektu podstatne elegantnejšiu formu. Na koncovom stĺpiku našiel miesto neprehliadnuteľný pochrómovaný dekor, pričom strecha smerom dozadu klesá a zakončuje ju výrazný spojler. Preto dostal kombík prívlastok Shooting Brake. Mimochodom, hoci predný nárazník pochádza z omladeného exemplára, svetlá prezrádzajú starší dátum výroby. Východiskový liftback opustil fabriku v roku 2013.
Po dokončení sa praktickejšia odroda elektromobilu okrem iného objavila na vlaňajšom ženevskom autosalóne, predstavitelia RemetzCar totiž plánovali vyrobiť limitovanú sériu 20 kusov. No spoločnosť skrachovala. Nakoniec preto zostalo pri jedinom zelenom exemplári, ktorý si momentálne hľadá svojho nového majiteľa. Výnimočnosť kombi však má svoju cenu.
Tesla sa objavila na portáli JB Classic Cars, na ktorom sa uvádza suma 185 555 eur bez dane. Po jej zarátaní tak ide o bezmála 225-tisíc. To je poriadne odvážna čiastka, keďže aktuálne sa nový špičkový Model S Performance predáva za zhruba 100-tisíc eur. V neprospech kombi pritom nehovorí len 7-ročný vek a nájazd asi 60-tisíc kilometrov. Špeciál totiž vychádza z verzie 85 Performance, nemá teda pohon všetkých kolies a oproti dnešnému vrcholnému variantu je výrazne slabší.