...v budúcnosti však v kampani uvidíme skôr jeho modernizovanú a jednoduchšiu verziu

Zaujímavosti Uniklo nové logo VW: V jednoduchosti je krása

Foto: DFB

26.3. 16:30 Volkswagen hovorí o zmene imidžu už dlhé mesiace. So zmenou vnímania značky súvisí aj úprava jej loga. Špekulácie o jeho možnej podobe sú dnes už zbytočné, dopredu ju odhalili špiónske zábery i nemecká futbalová reprezentácia.

Volkswagen už pred necelým rokom avizoval, že tradičný nemecký výrobca prejde veľkými zmenami. Už vtedy sa špekulovalo i o tom, že prerod z konzervatívne vnímanej značky na emotívnejšiu a živšiu bude zahŕňať i zmenu loga. Predpoklady sa potvrdili a my už poznáme novú verziu emblému VW.

Na aktuálnom spote ešte VW vystupuje pod súčasným logom...
Na aktuálnom spote ešte VW vystupuje pod súčasným logom...
Zdroj: DFB
...v budúcnosti však v kampani uvidíme skôr jeho modernizovanú a jednoduchšiu verziu
...v budúcnosti však v kampani uvidíme skôr jeho modernizovanú a jednoduchšiu verziu
Zdroj: DFB

Volkswagen chystá veľkú elektrickú ofenzívu a už dnes do nej vkladá obrovské úsilie. Kľúčový produkt rodiny I.D. by sa mal v sériovej verzii predstaviť až na frankfurtskom autosalóne, Wolfsburg ale beztak bezemisné vozidlá promuje už dnes. Využíva na to viac než päťročný exkluzívny kontrakt s Nemeckým futbalovým zväzom (DFB), hlavná myšlienka tejto spolupráce totiž znie “Futbal pre každého, elektromobily pre každého!”.

Pôvodne sa očakávalo, že modernizované logo sa bude spájať s príchodom ôsmej generácie modelu Golf. Ten sa však o niekoľko mesiacov oneskorí a tak ho VW pravdepodobne symbolicky uvedie práve pri zrode ďalšej éry - debute elektrického hatchbacku I.D. Nové logo je jednoduché, nevyužíva tieňovanie a spolieha sa len na kontrast čiernej a bielej farby. Línie písmen “V” a “W” sú v strede aj naďalej oddelené, po novom však budú štíhlejšie. Nejde o žiadnu revolúciu, ale o ďalšiu premyslenú evolúciu.

Okrem špiónskych fotiek ôsmeho Golfu podobu nového loga predčasne odhalil aj Nemecký futbalový zväz, keď zverejnil fotografie z pripravovanej kampane. Na nich už futbalisti nesú oblečenie, ktoré zdobí omladený emblém VW.  Wolfsburg svoj symbol nemení len z dizajnových dôvodov, minimalistické zobrazenie je aj výrazne funkčnejšie.

V digitálnom svete reklamy a kampaní na sociálnych médiách sa so zjednodušeným variantom bude pracovať omnoho prirodzenejšie. Ako sa logo VW menilo v priebehu dekád do súčasnosti? To sa dozviete na priloženom videu. Ktorá z jeho podôb vám imponuje najviac?

Zdroj: Filip Kadlečík
Diskusia  ()

Video

Diskusia