Hummer H1 patrí k najschopnejším off-roadom, za čo vďačí svojím armádnym koreňom. V sériovom stave ho zastaví skutočne máločo. Napriek tomu existuje mnoho exemplárov, ktoré prešli tuningom s cieľom ďalšieho zlepšenia ohromnej priechodnosti. Existuje však minimálne jedna výnimka. Internetom aktuálne prebehli fotografie americkej legendy, pri ktorej bolo nejaké prekonávanie skál či piesku celkom mimo priorít. Vozidlo bolo totiž postavené na okruhy.

Zabudnite na terén, tento Hummer existuje pre asfalt
Zdroj: Mil-Spec

Ťažká hranatá obluda poháňaná naftovým motorom nie je vôbec tým, čo väčšinou ľudí napadne pri pomyslení na pretekársku trať. To však neodradilo ambicióznu firmu Mil-Spec. Nedávno prichystala drsný exemplár do ťažkých podmienok, teraz vytvorila presný opak. A nešlo pritom len o výzor. Ten je síce zmenený, ale kamuflážou sa hlási k vojenskej minulosti.

Mohutný off-road z roku 1987 zaujme na prvý pohľad. Oproti štandardným exemplárom je omnoho nižšie k zemi, kompletne prepracovaný podvozok ubral zo svetlej výšky zhruba 18 centimetrov. Väčšinou sa pritom Hummer zvykne hýbať opačným smerom. Tradičné je tiež použitie terénnych pneumatík, v tomto prípade však došlo na nevšedné ráfiky obuté do rýdzo cestných gúm Pirelli.

Všetky štyri kolesá poháňa až 800 naftových koní
Zdroj: Mil-Spec

Zaujímavé kolesá prekrývajú čierne rozšírené blatníky, ďalšou zmenou na karosérii bola výmena originálnych vstupov vzduchu na prednej kapote za priepustnejšie otvory. Okrem toho došlo k výmene pôvodnej strechy a dverí za textilné náhrady. Prospieva to hmotnosti, no počet ušetrených kilogramov nepoznáme. Nejaké kilá navyše pridal ochranný rám. Popri ňom sa v interiéri objavili anatomické sedadlá Sparco, volant Momo používaný v motoršporte či vypínač, pomocou ktorého možno núdzovo odpojiť pohon.

Motor nezostal na ocot. Prepĺňaný vznetový osemvalec Duramax so zdvihovým objemom 6,6 litra prešiel ladením, vďaka ktorému teraz dosahuje výkon až 588 kW (800 k) a krútiaci moment ohromných 2 033 Nm. Spracúvanie týchto čísel má na starosti špeciálna prevodovka Allison. Na scénu prišiel diferenciál ARB, rovnako ako brzdy Wilwood so šesťpiestikovými strmeňmi vpredu. Nevšedná úprava bola teda komplexná. A ako môžeme vidieť, špeciálny Hummer H1 vie vďaka tomu aj jazdiť dverami napred.

Zdroj: Marek Pokrývka