Keď to nejde inak, človek sa musí prispôsobiť daným podmienkam, a preto volí technológie, ktoré sú dostatočne odolné na to, aby ho dokázali prepravovať pri čo najnižších teplotách. Obyvatelia miest ako Jakutsko, Noriľsk a Vorkuta, ale aj západných miest ako Novosibirsk či Irkutsk, žijú svoj motoristický život ako žiadny iný vodič na svete.
Jakutsko je napríklad najväčšou a najchladnejšou oblasťou v Rusku s teplotami až do mínus 70 stupňov Celzia na dvoch miestach – Oymyakon a Verchojansk – a mínus 50 stupňov Celzia v Jakutsku, hlavnom meste regiónu. Ak by vás zaujímalo, na čom sa tam najviac jazdí kvôli ľadovým zimným podmienkam a mysleli ste na nejaké obrovské SUV alebo na vozidlá s viac ako štyrmi kolesami, tak úplne byste sa netrafili. Na cestách najvýchodnejších ruských regiónov uvidíte jazdiť prevažne staršie japonské modely s volantom vpravo.
Dôvod je jednoduchý - Japonsko je blízko, takže východ Ruska je zásobovaný ojazdenými autami z tejto krajiny väčšinou cez prístav Vladivostok, kam prichádza veľké množstvo lodí s tisíckami ojazdených áut všetkých vekových kategórií a ceny sú veľmi dostupné. To, že je volant vpravo a nie vľavo, s tým nemá nič spoločné a nie je prekážkou ani pri prihlasovaní vozidla. Ktoré modely sú najobľúbenejšie, prezrádza ruský portál Drom, ktorý zostavil rebríček najpredávanejších áut v Jakutsku. Analyzoval trh od roku 2015 do roku 2020. Ukázalo sa, že počas celého obdobia sa na prvých piatich miestach umiestnili rôzne modely japonskej značky Toyota s volantom na pravej strane, pričom v západných oblastiach Ruska sa tradične najlepšie predávala domáca Lada.
V roku 2020 tak prvé miesto obsadila malá Toyota Vitz (u nás Yaris), a druhá Toyota Fielder (u nás Corolla). Za nimi nasledujú sedany Toyota Allion a Premio a minivan Toyota Ipsum. Všetky tieto modely Toyoty sa v zimných podmienkach osvedčili a ľudia za prevádzku neminú veľa, čo je veľmi dôležité, pretože veľa vodičov v Jakutsku nevypína motor niekedy aj niekoľko týždňov, aby auto „nezamrzlo“. Niektorí majitelia si následne do áut namontovali Webasto, ktoré zohrieva motor aj interiér auta, takže život pri mínus 50 je o trochu znesiteľnejší. Severný Krasnojarský kraj, kde je terén chladný a veľmi nehostinný, najviac obľubuje zastúpenie Toyoty v podobe terénneho Land Cruiseru. Nasleduje ruská Lada, zvyčajne nový model Vesta, potom Kia Rio, Hyundai Solaris a Nissan X-Trail. Na Čukotke je obraz vozového parku približne rovnaký.
Nejazdia tu však len japonské autá, je tu veľa čínskych modelov a čo by to bolo za krajinu, keby pravidelne nevetrali aj svoju hrdosť. Sever Ruska bráni moderné SUV UAZ Patriot, potom legendárny mikrobus alebo dodávka UAZ-452 (2206 „Buhanka“), ktorá vyrábané nezmenené modely ešte od sovietskych čias. Využívajú ho záchranné služby, polícia, diaľkoví dopravcovia, nákladní dopravcovia, súkromné osoby a firmy. Takmer všetky sú prispôsobené extrémnym zimným podmienkam a cenovo nemajú konkurenciu – nový mikrobus stojí ako mestská Kia Rio – milión rubľov, čiže cca 11 000 eur.
Obľúbená je aj väčšia dodávka alebo pick-up GAZ „Sobolj“, ktorý často využívajú aj štátne služby a dopravcovia, ale aj SUV UAZ-469, či „Hunter“, ktorý sa vyrába v nezmenenej podobe už 51 rokov a stále je veľmi populárny. V čom je však väčšina áut na Sibíri rovnaká? v pužívanom palive. Ide výlučne o benzíny kvôli známemu problému zamŕzania nafty pri nízkych teplotách. Zároveň nie je problém natankovať a udržať ich niekoľko dní pri bežiacom motore, pretože v týchto podmienkach stojí liter paliva približne 0,50 eur.