Peugeot E-Legend.

Zaujímavosti Najkrajšie francúzske auto posledných rokov? Na vlastnej koži sme si vyskúšali Peugeot E-Legend

Foto: Auto Bild

25.12. 2019 8:30 Redaktor nemeckého Auto Bildu dostal možnosť sadnúť si za volant fascinujúceho konceptu Peugeotu.

Tachometer ukazuje 16  km/h, k stene mi zostáva ešte 30 metrov. Vonku sa potia zodpovední ľudia z Peugeotu, lebo túto hriešne drahú štúdiu dávajú z rúk bez diaľkového ovládania len zriedka. Nejakým nedopatrením to jednému človeku sľúbili: mne!

Peugeot E-Legend.
Peugeot E-Legend.
Zdroj: Auto Bild

E-Legend rachoce a škrípe tak, ako sa na ručne vyrobený originál patrí. Vnútri je neuveriteľne horúco – alebo je to vzrušením? Niekde v tomto kokpite by mal byť ventilátor, ale nevetrá. Ešte 15 metrov. Dávam nohu na brzdu. Brzda predsa musí fungovať!

Aj ako autíčko na diaľkové

Bol som rýchlejší ako youtuberka Supercar Blondie, tá však jazdila na E-Legende len na diaľkové ovládanie. Vo videu o tom „taktne“ pomlčala. Redaktor AUTO BILDU Joachim Staat mohol ako jediný E-Legend aj skutočne šoférovať. Návrhár Matthias Hossann tvrdí, že toto auto zvládne aj autonómnu jazdu štvrtej úrovne. Pri prezentácii to však funguje tak, že v zákulisí ukrytý mechanik ovláda auto rádiovým diaľkovým ovládačom. Tak to prosto pri showcars je. 

Peugeot E-Legend.
Peugeot E-Legend.
Zdroj: Auto Bild

Pri autách určených len na výstavy môže výrobca prisľúbiť čokoľvek, ale autonómne riadenie, nový elektrický pohon či úžasné materiály sa testujú na osvedčených modeloch, nie na drahých exotických kúskoch. Pri nehode by boli škody miliónové. Tieto autá sú novodobí manekýni na kolesách, ktorí nedokážu dosť dobre jazdiť. Prípadne to nedokážu vôbec. 

E-Legend nemá na palube výkon 340  kW, ani akumulátor s kapacitou 100 kWh. Tieto čísla uvádza Peugeot preto, že ak by vyrábal niekedy takéto kupé s  týmto pohonom, potom by na stovku zrýchlilo pod štyri sekundy a jeho dojazd by bol 480 kilometrov. Čistá matematika, žiadna realita. Ale tak to robia všetci výrobcovia.

Peugeot E-Legend.
Peugeot E-Legend.
Zdroj: Auto Bild

Velebiť musíme francúzskeho dizajnéra, ktorý si ako vzor vybral ikonu 504 Coupé z roku 1969. „Mala jednoduché a dokonalé línie,“ hovorí Matthias Hossann. „Jemne sa vlnia a sú také ľahké, akoby sa auto vznášalo.“ Elegancia 504 drieme aj v E-Legende, ktorý je však široký až 1,93 metra, čím skĺzava trochu do vzhľadovej oblasti Muscle-Car.

Aplauz po celom svete

„Chceli sme zostať blízki všednému dňu a použili sme preto reálne proporcie,“ zdôrazňuje návrhár. Podarilo sa to. Dnes už 19-palcové kolesá pôsobia takmer skromne, lebo všade okolo nás sú SUV s 22-palcovými. E-Legend zožal zaslúžený aplauz na parížskom autosalóne, aplauz v Šanghaji, na veľtrhu v Miláne a napokon aj poklonu na slávnej exhibícii  Villa d’Este.

Video

Diskusia