Lotus Emira

Lotus Emira.
Zdroj: Lotus

Už sú to roky, čo automobilka predstavila úplne nové auto ako Emira, a hoci je nový model Lotusu verný svojej tradícii, nemôžeme ignorovať fakt, že ide o auto vyvinuté v 21. storočí, takže jeho výbava, hoci je puristická, sa nezrieka modernosti. Ako je v športovom aute logické, kabína obklopuje vodiča, ktorý je v Emire absolútnym protagonistom. Ovládacie prvky sú po ruke a všetko je navrhnuté tak, aby mal vodič pôžitok za volantom, bez rozptyľovania a s maximálnou koncentráciou na cestu.

Emira je postavená na novej platforme vyrobenej z extrudovaného hliníka, ktorá je spojená veľmi silným priemyselným lepidlom. Je to systém, ktorý Lotus používal na výrobu automobilov posledné dve desaťročia. Jeho podvozok by sme mohli považovať za evolúciu z modelu Lotus Evora, s ktorým má dokonca identický rázvor. 

Emira bude k dispozícii s dvoma pohonnými ústrojenstvami. Prístupovým motorom bude štvorvalec Mercedes-AMG s turbom, rovnaká ručne vyrábaná M139, akú môžeme nájsť v športovejšej triede A. Lotus ho naladil na maximálny výkon 265 kW (360 k). Tento motor je pripojený k sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovke. Vrcholom ponuky je stále vidlicový 6-valec s objemom 3,5-litra s kompresorom Toyoty, ktorý dosahuje výkon 294 kW (400 k). Aj keď Lotus ešte neoznámil viac detailov, vieme, že Emira zvládne z pokoja vyraziť na 100 km/h za 4,5 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 290 km/h.

Najkontroverznejším údajom je ale pohotovostná hmotnosť, ktorá má mať najmenej 1 405 kg (V závislosti od výbavy a zvoleného agregátu). Lotus síce tvrdí, že vďaka adaptívnemu odpruženiu a svetlej výške si získa obrovskú stabilitu a bude skvele zatáčať, nemôžeme ignorovať skutočnosť, že je o 400 kg ťažší ako Lotus Elise a o 300 kg ťažší ako alpský model A110S , ktorý je jedným z jeho priamych rivalov. Jeho cena by sa mala pohybovať okolo 100 000 eur.