O Dirkovi Oehlerkingovi sa hovorí, že je človekom, ktorý sa na motorke v roku 1963 snáď už narodil. Celý jeho život sa krúti okolo dvoch kolies a výkonných motoroch. Dnes je jedným z najskúsenejších motocyklových pretekárov a zároveň konštruktérov. Na športovom dôchodku totiž zostal verný svetu motorov, začal sa angažovať vo firme Styling Garage Hamburg. 

The Good Ghost.
The Good Ghost.
Zdroj: Kingston Custom

Neskôr si Dirk založil vlastnú spoločnosť zameranú na úpravy a prestavby motoriek - Kingston Custom. Produkuje v nich doslova umelecké diela a nás zaujal jeden z jeho posledných výtvorov. Retro motocykel The Good Ghost s kompletnou kapotážou postavený na základoch BMW R100 RS z roku 1980.

Good Ghost už na prvý pohľad vyniká minimalistickým a nevídaným dizajnom. Dominantným prvkom tu je spomínaný fakt, že takmer celé telo motorky zahaľujú hliníkové dielce, vrátane kolies. Vďaka využitiu hliníka pritom kapotáž dosahuje hmotnosť iba na úrovni 21 kilogramov, navyše sa kvôli nej originálne šasi BMW R100 RS vôbec nemuselo meniť.

The Good Ghost.
The Good Ghost.
Zdroj: Kingston Custom

Von vytŕčajú iba nevyhnutné súčiastky. Integrované je tu dokonca aj predné svetlo. Motocykel vďaka tomu vyzerá ako z retro sci-fi filmu alebo výtvor steampunkového mechanika. Čo myslíte, možno tento stroj označiť za umelecké dielo? Podľa nás rozhodne áno.

The Good Ghost.
The Good Ghost.
Zdroj: Kingston Custom

Ako sa na správny kus umenia patrí, aj Good Ghost skrýva niekoľko tajomstiev. Jeho kapotáž totiž Dirkovi umožnila dať motorke odkladacie priestory, na ktoré bežne nie sme zvyknutí. Svoje miesto si tu tak nájde napríklad fľaša vína pod koženým sedlom so zabudovanými budíkmi. Pri zadnom kolese sa zasa nachádza súprava určená na stolovanie a základné náradie.

The Good Ghost.
The Good Ghost.
Zdroj: Kingston Custom

Čo sa týka výkonu, motor BMW R100 RS ponúka tomuto pojazdnému umeleckému dielu výkon 53 kW (72 k). Motocykel pritom váži 179 kg, na dĺžku meria 272 cm a dosahuje výšku 112 cm. The Good Ghost vznikol na objednávku Haas Moto Museum v americkom Dallase, na cestách ju preto s veľkou pravdepodobnosťou nikdy neuvidíme.