Ak patríte medzi fanúšikov automobilky Tesla, možno ste sa už niekedy stretli s pánom, ktorý sa volá Hansjörg von Gemmingen. Nemec, ktorý v rámci práce jazdí na dlhé trasy, na svojej Tesle Model S P85 už prešiel 1,5 milióna kilometrov naprieč celou Európou. Elektromobil si kúpil v roku 2014, už v roku 2019 prostredníctvom svojho účtu na sociálnej sieti Twitter hlásil, že na s Teslou pokoril hranicu 1 000 000 najazdených kilometrov, k čomu mu gratuloval aj samotný Elon Musk. Presný dátum kúpy vozidla nie je známy, no v princípe možno povedať, že musel denne najazdiť v priemere minimálne 450 - 550 kilometrov. Tesla v roku 2012 pre tento model udávala dojazd 502 kilometrov, po prvom facelifte však oficiálne číslo kleslo na 402 kilometrov, čo je reálnejšia hodnota.

Od novembra 2019 už stihol Hansjörg prejsť ďalšieho pol milióna kilometrov, len nedávno totiž na svoj Twitter nahral fotografiu zachytávajúcu tento nájazd zobrazený na virtuálnej prístrojovke Tesly. Znamená to, že počas pandémie Covid svoj denný priemer ešte zdvihol a to na niečo viac než 600 kilometrov. Na svete asi existuje len málo ľudí, ktorí majú takéto skúsenosti s Teslou Model S v reálnej premávke. Ako teda svojmu majiteľovi za tie roky a státisíce kilometrov slúžila?

Cesta k 1,5 miliónu najazdených kilometrov nebola úplne bez strastí. Od majiteľa vieme, že v rámci prvých 700 000 kilometrov Tesla v rámci záruky trikrát menila elektromotor vozidla a o štvrtom máme informácie do nájazdu približne 1 000 000 km. Podľa informácií serveru Insideevs.com za zlyhania elektromotorov môže najmä fakt, že išlo o prvé generácie pohonu Tesly, ktorý mal problémy so zvládaním veľkej sily a krútiaceho momentu. V súčasnosti by už vraj elektromotory Tesly mali byť spoľahlivejšie.

Problém prišiel aj s batériou, ktorá slúžila 290 000 kilometrov a potom prišlo k neznámej chybe, kvôli ktorej musela byť (opäť v rámci záruky) vymenená. Hansjörg dostal náhradný "jazdený" akumulátor, pretože Tesla verila, že problém s pôvodným vyrieši. Náhradu nakoniec používal približne pol roka a najazdil na nej 150 000 kilometrov. Potom americká automobilka do elektromobilu nainštalovala úplne novú batériu. Podľa niektorých zdrojov je možné, že tento akumulátor v Model S P85 slúži doteraz, čo by indikovalo, že reálne vie vydržať aj milión kilometrov pri veľkej záťaži. Tieto informácie však zatiaľ majiteľ vozidla napriek množstvu otázok nepotvrdil, ani nevyvrátil.

S vozidlom plánuje Hansjörg von Gemmingen jazdiť aj naďalej, o jeho ďalšich míľnikoch vás budeme informovať a snáď sa dozvieme aj definitívnu odpoveď na otázku, či vozidlo využíva tretiu batériu, alebo medzičasom musel prísť ku ďalšej výmene.

Ako vás vidí Tesla? Pozrite sa na svet očami jej Autopilota: