Spojené kráľovstvo čelí tento týždeň rekordným teplotám. Teploty v utorok prekonali doterajší rekord 38,7 °C, keď sa vyšplhali až na 40,3 °C.
Mnohé cestné komunikácie boli poškodené, lebo pri ich projektovaní sa nerátalo s tým, že v Británii budú niekedy také vysoké teploty. Diaľnice a cesty prvej triedy sú postavené z asfaltov, ktoré by podľa National Highways mali byť odolné do 60 °C alebo do ekvivalentnej teploty vzduchu 40 °C. Asfalt na miestnych komunikáciách – prevažná väčšina – však môže začať mäknúť už pri teplotách 50 °C.
Xiangming Zhou, vedúci stavebného a environmentálneho inžinierstva na Brunel University, hovorí: „Cesta môže byť mäkká a mastná a pre autá je ťažké brzdiť.“ To je dôvod, prečo mestské rady uviedli do pohotovosti posypové nákladné autá, ktoré sa zvyčajne používajú v ľadovom počasí, aby pokryli cesty posypovým materiálom.
Rick Green, predseda Asphalt Industry Alliance, hovorí, že to, aby sa cesta vyrovnala so všetkými teplotami, je „významnou výzvou pre konštruktérov“. Pri extrémne vysokých teplotách sa povrch „netopí, ale bitúmen v ňom môže zmäknúť, čo zvyšuje riziko deformácie“.
Horúčavy si vynútili aj zatvorenie mnohých pristávacích dráh na letiskách, pretože ich povrchy sa doslova roztápali. „Po dnešných vysokých teplotách bola na dráhe zistená povrchová chyba. Odborníci boli okamžite privolaní na miesto a momentálne prebiehajú opravné práce s cieľom čo najskôr obnoviť prevádzku,“ uviedlo letisko Luton.
Železničná doprava stále trpí vážnymi poruchami v dôsledku extrémnych horúčav. Žiadne vlaky nejazdia z Londýna do Škótska. V Spojenom kráľovstve sú oceľové koľajnice „predpäté“ na letné teploty 27 °C. Keď teplota dosiahne 40 °C, koľajnice môžu dosiahnuť 60 °C, roztiahnu sa, deformujú a vylomia z podvalov.