Mercedes-AMG SL65 Brabus 800

Zaujímavosti Mercedes-AMG SL65 s dopingom Brabus

Foto: Brabus

20.7. 2016 16:35 Dvanásťvalcový roadster ladia v Bottrope na okrúhlych 800 koní. Za verziou odvodenou z variantu SL63 síce zaostáva, no sily má na rozdávanie.

Brabus sa neštíti žiadnych modelov s trojcípou hviezdou na maske chladiča, ruky si pokojne zababre aj pod kapotou exkluzivít za státisíce. Jednou z nich je Mercedes-AMG SL65. So špičkovým vyhotovením spred nedávneho faceliftu sa rozhodol úpravca rozlúčiť a podrobil ho množstvu zásahov. Samozrejme, vrátane poriadneho dopingu pod kapotou.

Mercedes-AMG SL65 po zásahoch spoločnosti Brabus
Mercedes-AMG SL65 po zásahoch spoločnosti Brabus
Zdroj: Brabus

Šesťlitrový dvakrát prepĺňaný motor tohto vozidla má už v štandarde poriadne svaly, dosahuje 463 kW (630 k). Inžinieri v Bottrope ho však ladia až na okrúhlych 800 koní. Pomocou kitu T65 RS obsahujúceho odlišné turbodúchadlá, výfuk, prídavný medzichladič či preprogramovanú riadiacu jednotku sa parametre agregátu V12 posúvajú na 588 kW (800 k) a neskutočných 1 420 Nm. Ako pri viacerých modeloch však tuner krútiaci moment škrtí na 1 100 Nm z dôvodu životnosti.

Krútiaci moment tuner škrtí z dôvodu životnosti na 1 100 Nm
Krútiaci moment tuner škrtí z dôvodu životnosti na 1 100 Nm
Zdroj: Brabus

Dvanásťvalcový roadster síce týmito číslami mierne zaostáva za verziou Brabus 850 odvodenou z fabrického variantu SL63, no sily má na rozdávanie. Stovku dáva za 3,7 sekundy. Zákazníci spoločnosti sa pritom môžu tešiť nielen na dokonalý chod motora, ale aj špičkový palubný komfort. Interiér prešiel komplexným prečalúnením s cieľom podčiarknuť náturu auta. Popri fajnovej koži nájdeme vo vnútri veľa špeciálnych detailov, napríklad magnéziové pádla radenia za volantom.

Interiér prešiel komplexným prečalúnením fajnovou kožou
Interiér prešiel komplexným prečalúnením fajnovou kožou
Zdroj: Brabus

Kým zvnútra to hrá Mercedes na luxus, zvonku ho úpravca posunul smerom k športu. Vozidlo dostalo početné exteriérové dielce prinášajúce viac agresivity. Na karosérii sa objavil karbónový spojler, nasávanie na kapote, nadstavce blatníkov i prahov a v neposlednom rade decentné krídlo. Zadný difúzor obsahujúci štvoricu hranatých výfukových koncoviek je opäť z uhlíkových vlákien. Celok završujú kované dvadsaťpalcové kolesá, ktoré vypĺňajú karbónovo-keramické brzdy.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia