Boli časy, keď sa nad širokými karosériami Koenig Specials ľudia maximálne tak usmievali. Takéto nápadné Mercedesy, BMW, Jaguar či Ferrari vlastnili najmä ľudia, ktorí boli aktívni predovšetkým v ilegálnych činnotiach alebo v podsvetí. Toto všeobecné vnímanie sa ale zmenilo, pretože v posledných rokoch sa originálne prestavby Koenig Specials stali vyhľadávanými zberateľskými kúskami, za ktoré sa niekedy platia premrštené ceny.

Mercedes 450 SL v podaní Koenig Specials.

Kto však v skutočnosti stojí za Koenig Specials? Spoločnosť bola založená v roku 1977 Willym Königom. Ale König s tuningom začal s tuningom už v roku 1974. Dôvod bol jednoduchý - jeho úplne nové Ferrari 365 GT4 BB (prvý exemplár dodaný do Nemecka) malo príliš malý výkon. König bez okolkov namontoval športový výfukový systém, no keď ani ten nepriniesol želaný nárast výkonu, rozhodol sa staviť na klasické ladenie motora.

Kované piesty, prepracované hlavy valcov a nový karburátor zvýšili výkon na 450 koní a keď sa už König do toho pustil, upravil rovno aj lemy blatníkov, zadný spojler a ďalšie doplnky karosérie. A tak bol položený základ pre Koenig Specials. Mníchovská spoločnosť čoskoro rozšírila svoje portfólio aj o divoké prestavby, dnes už legendárne XXL wide body kity. Vďaka tomu sa Koenig Specials stal nielen celosvetovo známym, ale aj jedným z najznámejších tunerov 80. a 90. rokov.

Mercedes 450 SL v podaní Koenig Specials
Zdroj: carryatrailer.com

Presne takýto kúsok s nádychom z rokov 80-tych bol nedávno vydražený na aukčnej platforme carryatrailer.com. Mercedes 450 SL z roku 1980 v prevedení Koenig Specials. Okrem širokého bodykitu pozostávajúceho z nových lemov blatníkov a spojlera zapracovaného do blatníka má R 107 trojdielne ráfiky BBS s pneumatikami s rozmermi 225/45 (vpredu) a 275/45 (vzadu) a pevnú strechu vo farbe karosérie.

Ešte divokejší je interiér, ktorého vrcholom sú nepochybne žiarivo červené sedadlá Recaro C Classic s elektrickým nastavovaním a (nezapojené) reproduktory Blaupunkt v opierkach hlavy. Sedadlá vraj pochádzajú z Porsche. Palubná doska a výplne dverí boli vymenené a sú čierne, rovnako ako zadné sedadlá. Pôvodný už nie je ani trojramenný volant Recaro a drevené obloženie Zebrano.

Mercedes 450 SL v podaní Koenig Specials

Ale tam vzrušenie končí. Nájazd okolo 105 000 kilometrov je vraj pôvodný, no bohužiaľ na 4,5-litrovom motore V8 ( M 117) nedošlo k žiadnym zmenám, ide navyše o kalifornskú verziu, ktorá je s výkonom 118 kW (160 k) výrazne slabšia ako verzie pre Európu. Predajca vlastnil špeciálny SL od roku 2012 a odvtedy najazdil na nie práve nenápadnom širokom Benzovi takmer 10 000 kilometrov.

O SL bez nehôd sa očividne vždy staral, pretože 42-ročný Mercedes pôsobí na obrázkoch dobrým dojmom. Tiež bol pravidelne servisovaný, naposledy v roku 2021. Koenig Specials SL teraz zmenil majiteľa za ekvivalent približne 65 700 eur (72 000 amerických dolárov). Starší medveď rozhodne nie je lacná záležitosť, no ceny originálnych Koenig Specials sa v posledných rokoch výrazne zvýšili. Navyše, ponuka je veľmi malá, keďže veľa áut neprežilo.