Ford sa dlhodobo zaujímal o plasty vyrobené z poľnohospodárskych produktov, najmä zo sójových bôbov, a jeho snom bolo vyrobiť z nich celé auto. Výsledkom je úsilia sa stalo tzv. „sójové auto“, ktoré skonštruoval v roku 1941.

Auto z konope, sóje a pšenice

Henry Ford bol skutočným revolucionárom automobilového priemyslu. Túžba vyrábať bezpečnejšie, lacnejšie a ekologickejšie vozidlá ho priviedla k nezvyčajnému experimentu. Ford tušil, že konope by mohlo byť veľkým ekonomickým zdrojom.

V roku 1941 predstavil na Dearborn Days v Michigane prototyp prvého auta vyrobeného kompletne zo silného materiálu z konopných vlákien vystužených živicou, pšeničných stebiel, sóje a kukurice. Materiál bol odolnejší ako oceľ a konštrukcia bola až o 25 percent ľahšia, ako mal bežný automobil tej doby.