Téma elektrických áut v ostatných rokoch výrazne spolarizovala motoristov. Niektorí v nich vidia tichú zelenú budúcnosť, iní upozorňujú na nepripravenú infraštruktúru či zlý ekologický dopad výroby alebo recyklácie takejto techniky a nejeden zarytý nadšenec spaľovacej klasiky ich z duše nenávidí. Napriek množstvu modelov ponúkajúcich solídny dojazd majú batériové vozidlá viacero známych neduhov. Mníchov však pripomína, že existujú aj početné plusy.

Bavorská automobilka sa v týchto dňoch pochválila úspechmi svojho BMW i3. Od jeho uvedenia v roku 2013 predala vyše 165-tisíc kusov, preto plánuje kariéru elektrického hatchbacku natiahnuť. Elektromobil má vo výrobe vydržať prinajmenšom do roku 2024.

Výroba tohto elektromobilu má trvať najmenej 11 rokov.
Zdroj: BMW

Viacerí majitelia í-trojky už majú na odometri viac než 200-tisíc kilometrov. Podľa výrobcu mnohí vyzdvihujú jej dojazd, spoľahlivosť a odolnosť, bez ohľadu na klímu konkrétnej krajiny. V tlačovej správe je spomenutá aj jedna málo známa výhoda elektromobilov. Tou je fakt, že brzdy na nich môžu vydržať poriadne dlho. Dlhšie než na bežných benzínových či naftových modeloch.

Nemecká firma spomína jedného majiteľa, ktorý má na svojom BMW i3 stále originálne brzdové kotúče i platničky. Helmut Neumann pritom už elektrickým autom najazdil vyše 277-tisíc kilometrov. Samozrejme, takáto výdrž nie je nikde zaručená. Rovnako ako pri klasických autách výrazne závisí od štýlu šoféra. Ak preferuje defenzívnu jazdu a veľkú časť spomaľovania prenechá rekuperácii, brzdy zostávajú dlho v pokoji. Ich životnosť sa tým dá výrazne predĺžiť.

Helmut Neumann je spokojným majiteľom bavorskej í-trojky.
Zdroj: BMW

Bavori vyzdvihujú tiež ekonomickú stránku takejto prevádzky elektromobilu. Neumann dosahuje priemernú spotrebu 13 kWh/100 km a načerpanie tejto energie ho stojí asi 3,90 eur. Vo svojom vozidle pritom v rámci oficiálneho programu BMW vymenil svoju 22 kWh batériu za kus disponujúci kapacitou 33 kWh. Aktuálne sa do vozidla montuje 42,2 kWh akumulátor a záruka naň platí 8 rokov alebo 160-tisíc kilometrov.