Píše sa rok 1935 a v Prahe sa začína 25. ročník automobilovej výstavy. Pozornosť na seba ihneď strháva prototyp vozidla Škoda 935 Dynamic, ktorý je zhmotnením snahy mladoboleslavských konštruktérov o nasadenie pokrokových, niekedy netradičných technických riešení v praxi. Svojimi prísne prúdnicovými tvarmi reaguje Škoda 935 Dynamic na vtedajšie počiatky využitia vedeckých poznatkov z oblasti aerodynamiky pri automobilovej konštrukcii. Unikátny prototyp dosiahol už v roku 1935 výnimočné hodnoty súčiniteľa odporu vzduchu cx=0,37 a zo získaného know-how ťažili aj následné sériové modely, napríklad Škoda Popular Monte Carlo (1936) či "diaľničná" verzia vozidla Škoda Rapid 1500 OHV (1939).

Škoda 935 Dynamic.
Škoda 935 Dynamic.
Zdroj: Škoda

Škoda 935 Dynamic však nie je pre fanúšikov automobilovej konštrukcie zaujímavá iba svojim tvarom, ale aj ďalšími technickými prvkami. Automobil totiž poháňa kvapalinou chladený štvorvalcový dvojlitrový motor typu "boxer" - teda s protiľahlým usporiadaním valcov - uložený pred zadnou nápravou. K tomuto umiestneniu viedla konštruktérov snaha o optimalizáciu ťažiska vozidla a tým aj zlepšenie jeho jazdných vlastností. Motor dosahuje výkon 40 kW (55 koní) a vozidlo s úctyhodným rázvorom 3200 mm dokáže vyvinúť rýchlosť až 130 km/h. Pozornosti by nemala uniknúť ani francúzska štvorstupňová elektromagnetická prevodovka Cotal s predvoľbou, umožňujúca poloautomatické radenie.

Škoda 935 Dynamic.
Škoda 935 Dynamic.
Zdroj: Škoda

Konštrukcia vozidla Škoda 935 Dynamic, jeho parametre, aj získané skúsenosti viedli v Mladej Boleslavi k následnej úvahe, aby sa upravené a kompaktnejšie vozidlo mohlo v roku 1937 zúčastniť slávnej Ralley Monte-Carlo, na ktorej v roku 1936 triumfovala posádka Pohl-Hausman s roadsterom Škoda Popular. Vtedajší šéfkonštruktér Karel Hrdlička si 25. marca 1936 poznamenal do svojho denníka: "935 vylepšíme na súťažné vozidlo pre Pohla - možno s kompresorom?"

Hneď v apríli dokonca vznikol výkres dvojmiestneho športového vozidla, ale z celého zámeru nakoniec zišlo a historická stopa sa stráca v roku 1939, kedy bol vyvíjaný športový automobil odovzdaný do skladu jazdených vozidiel.

Škoda 935 Dynamic.
Škoda 935 Dynamic.
Zdroj: Škoda

Jediný dokončený exemplár vozidla Škoda 935 Dynamic bol ako jazdený odovzdaný v roku 1939 súkromnému majiteľovi. Od neho ho v 60. rokoch vykúpila automobilka späť pre vznikajúcu zbierku historických modelov. Pred troma rokmi bola dokončená náročná a dôkladná renovácia unikátneho vozidla, ktoré patrí k ozdobám zbierok Škoda Múzea v Mladej Boleslavi.