Vyšetrovanie spoločnosti pre technické monitorovanie (GTÜ), spočiatku naznačuje záver o náchylnosti elektromobilov na hrdzavenie. Problémom je odľahčená konštrukcia, ktorá sa pri elektromobiloch používa na kompenzáciu veľkej hmotnosti batérie. Podľa Marca Oehlera, technického manažéra v GTÜ, zvýšené používanie hliníka a horčíka zvyšuje riziko galvanickej korózie. K tomu môže dôjsť, keď sa stretnú dva materiály s rôznym elektrónovým potenciálom. Potom podľa GTÜ autá hrdzavejú rýchlejšie.

Volkswagen sa spolieha na bubnové brzdy na zadných nápravách elektromobilov.
Zdroj: Auto Bild

Model 3 od Tesly sa používa ako príklad, k tomuto tvrdeniu. Internetové fóra sú plné obrázkov hrdzavých škvŕn na karosérii, aj na veľmi mladých autách. Marcus Constantin z DEKRA však nemôže potvrdiť, že náchylnosť na hrdzu je spôsobená technológiou pohonu: "Pri porovnaní typov pohonov nevidíme žiadne abnormality v hrdze karosérie." Výroku GTÜ nevie pochopiť ani Stefan Moeller, ako šéf požičovne elektromobilov Next Move, strážca stoviek jazdených elektromobilov.

Stefan Moeller uviedol, že počas každoročných generálnych kontrol na ich vozidlách sa nevyskytujú žiadne abnormality hrdze, a to ani na päťročných elektromobiloch s nájazdom väčším, ako 100 000 kilometrov. Iné je to pri Tesle Model 3 z americkej produkcie. Tesnenie dutín podvozku je také zlé, že rýchlo nastáva korózia. Voda sa v tomto prípade zhromažďuje v prahoch, alebo v kufri. "A konzervácia dutín, ktorú vykonáva zákazník sám, vedie k strate záruky," hovorí Moeller.

Elektromobily však majú jeden veľmi zvláštny problém s hrdzou. Kotúčové brzdy na zadných kolesách korodujú oveľa rýchlejšie, pretože sa používajú oveľa menej často, kvôli rekuperácii brzdnej energie (brzdenie motorom). Napríklad značka Volkswagen sa preto spolieha na bubnové brzdy na zadných nápravách elektromobilov. V opačnom prípade by vodiči jednoducho mali brzdiť častejšie, ako je skutočne potrebné, aby korózii predchádzali.

Mohlo by vás zaujímať: