Asi pred mesiacom Lada dráždila svojich fanúšikov informáciami o novej generácii modelu Niva. Síce bude niesť rovnaký názov, ale už z nej zrejme nebude sršať taká arogancia voči všetkým terénom, ako pri starších modeloch. Možno práve to bol dôvod na to, aby sa na svete objavilo vozidlo úpravcu „noname.expert“. Do Nivy transplantovali dieselový motor od BMW, typ N47, ktorý napriek trochu klamlivému názvu neoznačuje 4,4-litrovú twin-turbo V8. Pod kapotou sa nachádza skromnejší 2,0-litrový naftový turbodiesel s výkonom približne 183 kW (250 k) a krútiacim momentom 500 Nm.

Lada Niva á la BMW.
Zdroj: noname.expert

Sila sa prenáša výhradne na zadné kolesá pomocou automatickej prevodovky z BMW radu 3 a zrýchlenie na 100 km/hod trvá 6 sekúnd. Pre porovnanie, to je údaj, ktorý nedosahuje ani plug-in hybridná Octavia RS. Celá zadná náprava pochádza z BMW radu 5 Touring (E61) a bola upravená pružinami z verzie M5. Z radu 5 boli prevzaté aj brzdy na zadnej náprave. Zavesenie na prednej náprave zostalo v pôvodnom stave, no v budúcnosti sa ruský úpravca pokúsi dokončiť aj pohon všetkých štyroch kolies.

Zložitý projekt nepôsobí na prvý pohľad zvlášť agresívne, inovácie predpovedá hlavne širší rozchod kolies a 20-palcové disky kolies. Ak sa ale pozriete bližšie, uvidíte množstvo práce, ktorá sa na bavorskej Lade vykonalo. Exteriér je doplnený o novú masku chladiča, predný aj zadný nárazník z Lady 4x4 Bronto, sadu doplnkov z nelakovaného plastu, strešné lyžiny a plastový obklad vetracích otvorov na kapote.

V kabíne je na palubnej doske integrovaný multimediálny systém, dvojzónová klimatizácia, multifunkčný volant a tlačidlo štart-stop od BMW. Výkonná Niva dokonca dostala pádla na preraďovanie prevodových stupňov. Stredový tunel s voličom automatickej prevodovky je tiež kompletne požičaný od BMW. Továrenské dvere navyše obohatili elektricky ovládané okná z BMW radu 3. Predné sedadlá zasa pochádzajú z X3. Potom je tu už len pár detailov, ktoré dotvárajú ten správny nemecký dojem, ako kľúč od X5, stierače s motorčekom BMW a samozrejme, chýbať  nesmie ani dažďový senzor.