O dopade Pabla Escobara na svet okolo sa bude polemizovať ešte dlhé desaťročia. Čiastočne ale platí pravidlo, že čokoľvek spojené s drogovým lordom bude zaujímavé. Inak to nie je ani v prípade bezchybného modelu Porsche 911 Carrera RSR z roku 1974, ktorý mal a sebou zvláštnu históriu ešte predtým, ako ho Escobar odkúpil v 80. rokoch.

Kúpili by ste auto po šéfovi drogového kartelu?
Zdroj: Atlantis Motor Group

Dokopy sa vyrobilo iba 15 kusov a tento konkrétny kus preháňal na trati samotný Emerson Fittipaldi. Športové auto neskôr patrilo kolumbijskému narkobarónovi Escobarovi, čo je z humanitárneho hľadiska mínusový bod, no z hľadiska predajnej ceny veľmi výhodná minulosť. Americký predajca si za 911-stku pýta necelých 1,85 milióna eur.

Aj bez predchádzajúceho pochybného vlastníctva je auto samo o sebe veľmi výnimočné. V roku 1974 bolo vyrobených asi 109 vozidiel z trojlitrovým motorom RSR, z toho 54 pre závodné účely. Z tých 54 kusov bolo ďalších 5 vyhradených pre závodnú sériu IROC, ktorá je aktuálne prerušená. IROC-RSR sa spolieha na karosériu cestného RS, no na zadku má umiestnený spojler zo závodnej verzie.

Okrem toho zadnej časti velí 3,0-litrový boxer s výkonom 243 kW (330 k) a krútiacim momentom 314 Nm, ktorý to s pohotovostnou hmotnosťou okolo 900 kilogramov mal veľmi dobre zohrané. Escobar dal ale pokúpe prednej časti nízky postoj v štýle Porsche 935 a vozidlo sa zúčastnilo pretekov v Kolumbii. V priebehu kompletnej obnovy pred predajom sa však auto vrátilo do pôvodného stavu.

Kúpili by ste auto po šéfovi drogového kartelu?
Zdroj: Atlantis Motor Group

Na tachometri svieti najazdených iba 360 kilometrov. K dispozícii sú tiež všetky záznamy a dokumentácia od roku 1974, vrátane obdobia, kedy auto vlastnil Escobar. Ak by ste si chcel kúpiť závodné auto aj s jeho slávnou minulosťou, musíte spoločnosti Atlantis Motor Group previesť na účet 1,85 milióna eur. Je to skutočne nebeská suma, ale dostanete za ňu jednu z najvzácnejších 911 vôbec.