Dnes už sa tieto motory v autách tak často nevidia, pretože downsizing a turbodúchadlá ich odsunuli do výkonnejších variantov automobiliek. V tomto zozname nájdete kompaktné športové autá, ktoré nás kedy pobláznili práve svojou mechanikou.
Renault Clio V6
Išlo o veľmi zvláštny variant úžitkového vozidla, ktoré debutoval ako prototyp ešte v roku 1998 a na trh sa dostal v roku 2000. Už je to viac ako 20 rokov, odkedy sa francúzska značka rozhodla uviesť na svetlo sveta filozofiu rally automobilov skupiny B z 80. rokov. Aj keď bol Renault Clio malý stroj s predným náhonom, rozhodli sa mu dať radikálnu verziu, ktorá sa kompletne odlíšila od konfigurácie. Clio sa stalo jediným vo svojej triede s motorom umiestneným v strede.
Začalo to základnou technikou modelu Clio V6 Trophy, ktorý sa použil ako náhrada za staršiu Sport Spider Trophy. Clio V6 bolo širšie, dlhšie a nižšie než konvenčný model. Jeho dezén bol navyše vpredu širší o 110 milimetrov a vzadu o 138 milimetrov. 1631 kusov prvej generácie bolo ručne vyrobených spoločnosťou TWR vo Švédsku. Zaujímavé je, že táto generácia bola z 98 % identická s prototypom.
Mala 3,0-litrový vidlicový 6-valec v strednej polohe, rovnaký ako ten, ktorý bol použitý v Lagune. V tomto prípade dostal ale nové piesty, zvýšený kompresný pomer a dosahoval až 7100 ot./min.. Dokázal vyvinúť výkon 169 kW (230 k) a krútiaci moment 300 Nm, takže z pokoja na 100 km/hod mohol zrýchliť za 6,4 sekundy a dosiahol najvyššiu rýchlosť 236 km/hod. Táto sila sa prenášala na zadné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky, ktorá bol vyvinutá z tej, ktorá mala 5 rýchlostí. Pridali k nej navyše diferenciál s obmedzeným sklzom. Predný pomocný rám bol referenčným rámom modelu Clio 172, pomáhala mu pridaná výstuž.