Ilustračné foto.
PR článok
PR článok

Zaujímavosti Kto zastaví Lewisa Hamiltona? Hlási sa 5 vážnych kandidátov

Foto: GettyImages

12.3. 0:05 Sedem majstrovských titulov. 91 víťazstiev vo veľkých cenách. Rekordné zápisy Michaela Schumachera vyzerali ešte pred pár rokmi ako nedostihnuteľná méta. Lenže dominancia tímu Mercedes v modernej turboére je zdrvujúca.

Strieborné šípy vyhrali 74% veľkých cien (89 z 121) a 94 kvalifikácií. A pritom na začiatku tohto úspešného príbehu bolo Ferrari. Konkrétne dve osobnosti zlatej éry Scuderie - Ross Brawn a práve Michael Schumacher. Od roku 2010 znovuzrodili značku Mercedes čo by továrenského tímu. A hoci legendárny Schumi získal počas troch sezón iba jediné pódium, jeho neoceniteľný prínos pri prestavbe tímu a nastavení nových, víťazných procesov ocenil aj samotný Brawn vo svojej knihe Total Competition. O posledný dielik víťaznej skladačky sa postaral Niki Lauda, ktorý vytiahol frustrovaného Lewisa Hamiltona z prostredia striktného a pritom nespoľahlivého McLarenu. Zvyšok príbehu je už len história. Šesť dvojnásobných titulov robí z Mercedesu najdominantnejšiu značku celej éry F1. Spojenie s Hamiltonom desí súperov i mnohých fanúšikov. Celé publikum sa pýta jediné: dokedy???

Navonok neexistuje dôvod prečo by sa mal niečo zmeniť. Môj komentátorský parťák a expert Josef Král si dokonca myslí, že Lewis Hamilton môžu získať rovných 10 titulov. Všetko totiž vyzerá priam jednoducho. Vedenie tímu sa veľmi umne rozhodlo pre jeho absolútnu podporu, hraničiacu s hýčkaním a opaterou. Funguje to! Jeden deň sa Hamilton predvádza na móle s celebritami odevného priemyslu, druhý deň diškuruje na NBA s Neymarom či Justinom Bieberom a cez víkend rozdrví konkurenciu. Lenže nič nemusí trvať večne.

Najväčším súperom Lewisa Hamiltona je sám Lewis Hamilton a jeho alter ego. A sám Hamilton to podľa všetkého sám vie. Poučil sa. Dospel. Ako mladé ucho dostal v roku 2007 hneď prvú ostrú lekciu od Fernanda Alonsa. Prvý titul s ním logicky zamával, veď mal 23 rokov. Objavil svet šoubiznisu s prominentným vzťahom s popovou hviezdou Nicole Scherzinger. Viacerým z vás sa teraz dvíha obočie a pýtajú sa čo má s Formulou 1 tento bulvár. Nuž, dvorný mechanik McLarenu Marc Priestley vo svojej autobiografii spomína jednu z najhorších sezón Lewisa Hamiltona v kariére. Rok 2011 bol prudko poznačený nielen početnými rozchodmi s Nicole, ale aj nezhodami s vlastným otcom. A na trati to aj tak vyzeralo. Početné chyby, nepochopiteľné kolízie, (pomerne) mizerné výsledky. Časy na ktoré si už mnohí nepamätajú. Lewis však áno. Aj preto dnes pôsobí navonok blazeovaný životom, aspoň tak to predáva na sociálnych sieťach, ale zdanie klame. Popri živote bez záväzkov a starostí však maká v zákulisí naplno. Po Nicovi Rosbegovi sa zatiaľ nenašiel nikto kto by ho dokázal vyhodiť z konceptu, dostať pod tlak. A to sa Hamilton pustil do epického boja za záchranu planéty. Ak si udrží nadhľad, zostane neporaziteľný. Ak ale konkurencia dokáže zatlačiť, čo sa v modernej turboére podarilo na pol sezóny 2018 len Ferrari, tak môžeme byť svedkami aj odvrátenej, podráždenej a chybujúcej tváre Lewisa Hamiltona.

Druhým najočakávanejším konkurentom v blížiacej sa sezóne bude Max Verstappen. Bezohľadný, dravý, neskutočne hladný. Pokiaľ poskladá Red Bull Racing s pohonnou jednotkou Honda konkurencieschopný monopost, Hamilton musí byť na pozore. Hoci stále pôsobí Verstappen výrazne netrpezlivým dojmom, v poslednej sezóne predviedol záblesky budúceho šampióna. Stále má len 22 rokov, ale na konte už 102 veľkých cien a v domácom šanóne novú zmluvu do roku 2023. Ale pozor, sú v nej aj zásadné výstupné klauzuly. Napríklad pohonná jednotka Honda nesmie strácať na aktuálne najlepšiu viac ako dve desatiny sekundy na kolo. Aj tieto drobnosti sú výrazným akcelerátorom ďalšieho vývoja červených býkov. Ak k tomu prirátame Verstappenovu jazdeckú nekompromisnosť, tak sa rozhodne máme v tomto roku na čo tešiť.

Valtteri Bottas si za posledné dve sezóny vyslúžil viacero nelichotivým prezývok. Bodyguard, zátka, psík, wingman - to je len zopár nálepiek, ktoré tichý Fín zinkasoval za svoju nezištnú pomoc Lewisovi Hamiltonovi. Aktuálne preto existujú dva pohľady: Valtteri je najlepšou tímovou dvojkou akú môžete mať. Nešteká, nehryzie, kryje chrbát a zbiera body. Nuž a menej lichotivý názor: Valtteri na Hamiltona jednoducho nemá… Sám Bottas sa snaží presvedčiť o opaku. Minulú sezónu ho ovplyvnili dovtedy neznáme turbulencie v súkromnom živote. Po bleskovom rozvode však sľubuje novú verziu 3.0. Odmieta ale hrať psychologické hry na štýl Rosberga a svoje kvality chce ukázať na trati. Sme zvedaví, lebo v doposiaľ ojedinelých prípadoch dokázal Bottas predviesť ohurujúci výkon. Lenže počet tzv. slabších dní doposiaľ prevládol. Najvyšší čas to zmeniť.

Dokedy ešte budeme musieť čakať? Pýtaju sa tifosi. Nuž veru, poslednému šampiónovi Ferrari už pomaly začína rásť brada. A to je Kimi Räikkonen stále zachovalý štyridsiatnik. Ale majstrovská sezóna 2007 je už matná spomienka aj pre najskalnejších. Scuderia síce predĺžila zmluvu so Charlesom Leclercom o päť (!!!) rokov, ale v tíme budú mať čo robiť, aby prekoučovali spoluprácu s hviezdou vyhasínajúcou. Konflikty so Sebastianom Vettelom boli “ozdobou” uplynulého ročníka a nič nenasvedčuje tomu, že by sa na tomto iskrivom vzťahu malo niečo meniť. Ferrari totiž Vettela potrebuje. Vývoj auta, spätná väzba a neoceniteľné skúsenosti sú žiadaným elementom. Dominantné Ferrari skonštruovali v Maranelle naposledy ešte v sezóne 2004 a to pri prebiehajúcej kauze s pofidérnou pohonnou jednotkou určite nie je dobrá vizitka. Leclerc má každopádne inštinkty majstrovského zabijaka. Z tretieho radu je však na najvyšší stupienok veľmi ďaleko. Naopak Vettel potrebuje túto sezónu pretrpieť so cťou a spoliehať sa, že budúcoročná radikálna zmena pravidiel opäť sadne jeho špecifickému, ale pritom šampiónskemu štýlu riadenia.

Na záver zostáva posledný faktor, ktorý môže ohroziť siedmy titul Lewisa Hamiltona: vyššia moc. Nikto z nás si nepraje zásah nepredvídateľných okolností, zranení či vírusov, ale bohatá história motoršportu si pamätá viaceré okolnosti, ktoré zmenili chod dejín. Zlomenina nohy Michaela Schumachera v sezóne 1999 alebo údajný tenisový lakeť Juana Pabla Montoyu v roku 2005 - v skutočnosti sa zranil na motokrose, čím porušil zmluvu s McLarenom a Ron Dennis skoro praskol od zlosti. Mohli by sme menovať desiatky ďalších menších či väčších katastrof, ale napriek tomu veríme, že sa rozhodne len a len na trati.

Okrem napínavých súbojov a tradične kvalitne spracovaných pretekov má prevádzkovateľ prenosov na staniciach Sport 1 a Sport 2 aj motivačný program pre fanúšikov v podobe vernostného klubu. Registráciou získajú diváci informácie o všetkých hlavných programoch, ale zároveň sú automaticky každý mesiac zaradení do losovanie o hodnotnú cenu. V marci je výhrou sada letných pneumatík Pirelli v hodnote 400 eur alebo zľavy na nákup pneumatík podľa vlastného výberu. Viac o klube a registrácii nájdete tu: KLUB.SPORT1SK.TV

PR článok
autor PR článok

Video

Diskusia

K tomuto článku nie je možné pridávať diskusné príspevky.