Britský magazín Which? sa sústreďuje na spotrebiteľské testy produktov či služieb. Prednedávnom sa zamerala na porovnanie ročných nákladov na tankovanie SUV v porovnaní s bežným vozidlom. Inštitúcia pri výpočte vychádzala z dát o vodičoch Spojeného kráľovstva, ktorí vraj priemerne ročne najazdia 15 520 kilometrov. Počítalo sa s tamojšími cenami palív a pôvodne boli všetky hodnoty uvedené v míľach či librách. My rovno uvádzame prepočty. Treba ešte dodať, že na ostrovoch je palivo o niečo drahšie než u nás, nie však radikálne.

Majitelia takéhoto Volva XC90 si v porovnaní s luxusným kombi vyššej strednej triedy na tankovanie musia pripraviť stovky eur navyše
Majitelia takéhoto Volva XC90 si v porovnaní s luxusným kombi vyššej strednej triedy na tankovanie musia pripraviť stovky eur navyše
Zdroj: Volvo

 Ak ročne vzdialenosť 15 520 kilometrov prejdete vo vozidlách kategórie Renault Captur či Audi Q, zaplatíte na palive o 142 eur viac než napríklad majitelia Fordu Fiesta či Volkswagenu Polo. Menšie kompaktné SUV typu BMW X1 či Volvo XC40 sa zas porovnávali s Hondou Civic či Volkswagenom Golf. V porovnaní s nimi ich majitelia na tankovanie ročne minú o 169 eur viac.

Rozdiely sa s rastom rozmerov porovnávaných SUV len stupňujú. Kia Sportage či Peugeot 3008 podľa očakávaní v súboji so Škodou Octavia či Audi A4 ťahajú za kratší koniec. Majitelia na ich palive preplatia okolo 200 eur každý rok. Automobily typu Volvo XC90 či BMW X5 spália v porovnaní s BMW radu 5 Touring ročne palivo naviac v hodnote 448 eur.

Tento výskum rátal s priemerným nájazdom, ak ročne zdoláte niekoľkonásobne viac kilometrov, vaše SUV sa môže predražiť ešte podstatne výraznejšie. Zaujímalo by nás, či s týmto nákladom ľudia rátajú už pri kúpe väčšieho vozidla? Veď v prípade mohutných SUV si ku ich hodnote, aj v porovnaní s podobne luxusným bežným vozidlom, môžete na štyri roky užívania prihodiť bezmála 2 000 eur. Horšia spotreba športovo-úžitkových vozidiel pritom nie je záťaž len pre naše peňaženky, ale aj životné prostredie.