Fisker Karma bolo auto, ktoré zdanlivo predbehlo dobu. Plug-in hybrid s dlhým dojazdom, ktorý ponúkal okázalý štýl a elegantný výkon, bol miláčikom automobilového sveta. Okrem toho do projektu nalievali peniaze celebrity ako Leonardo DiCaprio a miliardári zo Silicon Valley. Zdalo sa, že Fiskeru Karme, ktorá ovládla automobilový svet útokom, už nič nestojí v ceste: dizajn mali na svedomí tie najväčšie dizajnérske mená a technológiu zasa výrobcovia povestní svojou kvalitou.
Nenechajte si ujsť galériu k článku
Karma sa preslávila hybridným pohonom: automobil poháňal elektromotor, no na predĺženie dojazdu slúžil 2,0-litrový spaľovací štvorvalec. Výrobca sa technologicky pripravil na masívny úspech, využívajúc v tom čase priekopnícku plug-in hybridnú technológiu a podporu motoristického novinárskeho sveta. Fisker Karma sa dokonca objavila v populárnej televíznej relácii Dva a pol chlapa s Ashtonom Kutcherom, no ani marketingové PR nepomohlo. Čo sa teda stalo?
Slávne mená
Henrik Fisker dostal po prvýkrát nápad na luxusný hybrid pri pozeraní Oscarov. Všimol si, že Leonardo DiCaprio vstúpil na najväčšiu šoubiznisovú udalosť roka zo skromnej Toyoty Prius. To sa mu nezdalo správne, a tak zdanlivo našiel medzery na trhu s luxusnými, no ekologickými autami. A nemýlil sa: o desať rokov neskôr od uvedenia Fiskeru Karma vidíme skutočný potenciál tohto segmentu, v ktorom drvivú väčšinu trhu ovláda Tesla.
S pôsobivou povesťou jedného z najlepších dizajnérov áut svojej generácie sa Henrik Fisker pustil do budovania skupiny investorov, z ktorých vybudoval automobilku. Henrik Fisker\, ktorý stojí za dizajnom ikon, ako BMW Z8, Aston Martin DB9 a Aston Martin V8 Vantage, mal za sebou pôsobivé portfólio úspechov v oblasti automobilového dizajnu. Nájsť podporovateľov tak preňho nebolo náročné.
Nenechajte si ujsť galériu k článku
Fisker využil lesk a pôvab svojho spojenia s hollywoodskou scénou v južnej Kalifornii a založil spoločnosť v Irvine neďaleko Los Angeles, čím začal proces vytvárania auta, ktoré porušovalo všetky pravidlá. Pre nový automobil nakreslil pôsobivý vizuál, ktorý kombinuje uhladené tvary DB9 s futuristickými uhlami a jemným pripomenutím klasického automobilového dizajnu. V'daka tomu sa model Karma dostával na titulky motoristických magazínov po celom svete.