Keď Tesla svetu predstavila najnovšiu generáciu Modelu S, všetky oči sa upierali na jej interiér a technológie, no najväčšiu pozornosť si ukoristil volant. Tradičný volant zmizol, aby uvoľnil miesto ovládaniu podobnému tomu v lietadle. Na prvý pohľad sa to nezdalo ako veľmi praktické riešenie, na druhý pohľad a dotyk to potvrdili aj ľudia z Consumer Reports. Nový volant Tesly môže mať vychytávok koľko chce, bezpečný však nebude zrejme nikdy. 

Volant typu Yoke má štvorcový a otvorený tvar, to znamená, že hornú časť venca na ňom nenájdete. Tesla svoju stávku na novinku obhajuje pripomienkou, že práve vďaka tejto podobe má vodič lepší výhľad na prístrojovú dosku a obrazovky. Kritici a aj niektorí pracovníci Tesly ale poukázali na problémy s funkčnosťou, pohodlia a predovšetkým bezpečnosti. 

V nižšie priloženom videu Consumer Reports je zhrnutých niekoľko poznatkov po týždňoch používania desiatich ľudí, ktorí Teslu hodnotili nezávisle od seba. Dokážete si asi predstaviť, že z volantom príliš veľa dobrých zážitkov nemali. Podľa ich slov pri otáčaní šmýka, ruky niektorých "väčších" testerov nezapadajú do úchytov a samotné držanie tela, ktoré musíte novému volantu prispôsobiť, začne byť pri dlhších cestách bolestivé. 

V podstate sa premietli naše obavy do reality, volant je nepohodlný, najmä pri manévrovaní, ktoré zahŕňa niekoľko zákrut. K tomu treba pripočítať nepríjemnosti spôsobené dotykovými tlačidlami, cez ktoré sa ovládajú smerovky aj klaksón. Nielenže sú obrátené, ale nútia vodiča spustiť zrak z vozovky a pozrieť sa na prsty, aby vôbec vedel, čo mačká. Hľadanie klaksónu v pohotovostnej situácii je tiež nebezpečné. 

Napriek tomu Elon Musk prítomnosť tohto neúplného volantu podporuje. V posledných dňoch sa ho niekoľko užívateľov na Twitteri opýtalo, či za týmto konkrétnym dizajnom je aj nejaký praktický dôvod. Generálny riaditeľ spoločnosti Tesla reagoval takto: "Ďalší nudný okrúhly volant by uzamkol obrazovku. S volantom typu Yoke je autopilot oveľa lepšie vidieť v panoramatickom režime." Mnoho z nás však o tejto "triezvej" myšlienke pochybuje, najmä ak je verzia so skutočným autopilotom ešte stále vzdialená od svojho reálneho zavedenia.