ikona

Zaujímavosti Jaguar XK120: Špeciálna renovácia klasiky

Foto: Jaguar Classic

15.5. 12:52 Súčasťou reštaurovania roadsteru boli exteriérové úpravy evokujúce motoršport i zmeny v interiéri súvisiace s výškou jeho majiteľa.

Lídrom subjektívnych rebríčkov najkrajších áut histórie býva často Jaguar E-Type. Britská automobilka však vytvorila aj viaceré ďalšie nádherné modely a jedným z nich je Jaguar XK120. Toto dvojmeistne vozidlo vyrábané na prelome 40. a 50. rokov ako kupé alebo roadster má nesmrteľný dizajn. Jeden exemplár nedávno prešiel reštaurovaním, ktoré si zaslúži pozornosť.

Tento kus roadsteru XK120 sa inšpiroval verziou Lightweight
Tento kus roadsteru XK120 sa inšpiroval verziou Lightweight
Zdroj: Jaguar Classic

Jedinečným projektom tejto šelmy sa pochválila špecializovaná divízia Jaguar Classic. Nešlo totiž len o bežné prinavrátenie bývalého lesku, ale zároveň úpravu inšpirovanú pretekárskymi verziami Lightweight. Tú vidieť najmä na výmene pôvodného čelného okna za dvojicu menších samostatných skiel doplnených spätným zrkadlom či prítomnosť chladiacich žiabier na prednej kapote.

Medzi prvky evokujúce motoršport možno zaradiť aj viečko palivovej nádrže alebo kožený remeň istiaci prednú časť kapoty. No inak zostali línie veterána originálne, aj keď karoséria prešla kompletným odstrojením a dostala nový lak. Štyri vrstvy čiernej s hlbokým leskom naniesli reštaurátori okrem tela roadsteru i na jeho plechové kolesá zdobené chrómom.

Objednávateľom úprav veterána bol známy britský model
Objednávateľom úprav veterána bol známy britský model
Zdroj: Jaguar Classic

Popri lesklom kove kontrastuje s čiernym lakovaním aj oranžovohnedá koža pokrývajúca väčšinu interiéru. Ten prešiel okrem prečalúnenia niekoľkými ďalšími dotykmi súvisiacimi s výškou majiteľa. Je tu o niečo menší volant, presunutú batériu a dozadu posunuté vodičovo sedadlo. Obe sedačky majú na rozdiel od sériovej verzie chrbtovú stranu vyrobenú z hliníka.

Pohonnou jednotkou zostal 3,4-litrový benzínový šesťvalec s radovým usporiadaním, ktorý prešiel generálnou opravou. Zároveň absolvoval drobné zmeny. Na scénu prišlo nové výfukové potrubie zakončené dvomi koncovkami namiesto jednej či odolnejšie tesnenia, ktoré zvládnu zvýšenie výkonu z 132 kW (180 k) na 165 kW (225 k). Vozidlo dostalo okrem toho štvorpiestikové kotúčové predné brzdy, kratšiu prevodovku s upravenou radiacou pákou či nastaviteľné tlmiče.

David Gandy sa na priebehu renovácie osobne podieľal
David Gandy sa na priebehu renovácie osobne podieľal
Zdroj: Jaguar Classic

Špeciálna renovácia klasiky zabrala 11 mesiacov, Jaguar na nej dovedna pracoval 2 700 hodín. Viaceré priamo pod dohľadom zákazníka. Autorom objednávky na výnimočný roadster bol britský model David Gandy, ktorý je veľkým nadšencom tejto značky. Modrooký fešák známy najmä z reklám módnej značky Dolce & Gabbana si pri svojom novom miláčikovi aj zapózoval.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia