Lada 2105 VFTS.

Zaujímavosti Na internete sa predáva Lada 2105 za bezmála 40-tisíc eur: Aký je dôvod vysokej ceny?

Foto: mobile.de

13.5. 12:41 Sovietsky sedan vyrobený v roku 1984 absolvoval nedávno prestavbu na rely špeciál, od ktorej má na konte len 300 kilometrov. Ladenie jeho benzínového motora má na svedomí slovenská firma Béreš Motorsport.

Pred niekoľkými týždňami sa okrúhlej päťdesiatky dožil ikonický Žigulák, ktorý bol u nás dlhú dobu neodmysliteľnou súčasťou cestnej premávky. Dnes tento produkt fabriky AvtoVAZ vídame len zriedka. Mnohé autá sú v žalostnom stave a menia majiteľov veľmi lacno, ale nájdu sa aj výnimky. Na internete sa napríklad predáva jeden exemplár za bezmála 40-tisíc.

V rámci známeho inzertného portálu mobile.de sa objavil model Lada 2105, ktorý má baťovskú cenu 39 999 eur. Aký je dôvod vysokej sumy? Už na prvý pohľad je jasné, že nejde o bežný sériový exemplár. Je to rely špeciál postavený podľa fabrickej špecifikácie VFTS. Nevznikal pritom niekde na kolene, evidentne ide o výsledok profesionálnej práce. A možno s ním normálne súťažiť.

Lada síce vznikla v júni roku 1984, no premenou na športové náradie prešla len nedávno. Jej premena bola naozaj komplexná. Aj preto predajca uvádza, že na konte má len 300 kilometrov. Pôvodné totiž nie je prakticky nič. Všetky dôležité dielce absolvovali repasovanie alebo boli rovno vymenené. A prispôsobené určeniu tohto vozidla.

Z bežného sedanu Lada 2105 je dnes pretekárske náradie.
Z bežného sedanu Lada 2105 je dnes pretekárske náradie.
Zdroj: mobile.de

Žigulák nemá pôvodné nárazníky, no disponuje veľkým zadným spojlerom a nadstavcami blatníkov vyplnenými kolesami O.Z. Racing. Na karosérii sa nachádza viacero karbónových dielcov. To isté platí pre interiér, ktorý obsahuje len to najnutnejšie. Dominuje mu masívny rúrkový rám. Okrem neho sú tam škrupinové sedadlá, špecifické prístroje, športový volant a veľa ďalších detailov, ktoré odrážajú náturu auta.

Srdcom sovietskeho sedanu zostal atmosférický 1,6-litrový benzín. Štvorvalec však taktiež prešiel komplexným ladením, ktoré má na svedomí slovenská firma Béreš Motorsport. Motor s karburátorom Weber vďaka nej dosahuje výkon 136 kW (185 k). Ak si k tomu prirátame novú prevodovku, podvozok, kabeláž, svetlá a veľa ďalšieho, dáva požadovaná čiastka celkom zmysel.

Video

Diskusia