K dispozícii bude s dvoma batériami s dojazdom 370 alebo 480 kilometrov. Výkon oboch elektromotorov (318 kW alebo 420 kW) závisí od zvolenej batérie, krútiaci moment zostáva u oboch rovnaký, a to 1 051 Nm.
V spoločnosti Ford príliš nechceli riskovať a stavili na istotu klasických tvarov, ktoré si obľúbil celý svet. S výnimkou niektorých osvetľovacích prvkov zostáva Lightning EV verný pôvodnému dizajnu, ale určite nie je taký kontroverzný a odlišný ako Cybertruck od Tesly či Hummer EV.
Batéria je upevnená na spodnej časti vozidla a zákazníci si zatiaľ budú môcť zvoliť medzi dvoma rôznymi kapacitami. Batéria na základnej úrovni má dojazd 370 kilometrov a systémový výkon 318 kW (433 k). Výkonnejšia batéria má dojazd 480 kilometrov a výkon 420 kW (571 k).
Batéria je chladená kvapalinou, chráni ju kovový skelet a pre ešte väčšiu ochranu je obklopená železnými tyčami. Na spodnej hrane sa tiež nachádza robustný ochranný panel, ktorý nielen bráni vzniku poškodenia, ale aj zvyšuje aerodynamiku vozidla.
Lightning EV je prvý pick-up spoločnosti Ford série F s nezávislým zavesením zadných kolies, čo výrazne znižuje hmotnosť pruženia a zlepšuje jazdné vlastnosti. Užitočné zaťaženie je obmedzené na 900 kilogramov. Pod kapotou sa ukrýva obrovský 400 litrový odkladací priestor.
Vo vnútri kraľuje zvislá dotyková obrazovka
Lightning EV si vzal to najmodernejšie z elektrického modelu Mustang Mach-E, takže dotyková obrazovka je zabudovaná v palubnej doske. K dispozícii je tiež aplikácia FordPass, ktorá poskytuje jednoduchý prístup k nabíjacím staniciam a diaľkovým ovládacím prvkom vozidla. Ešte viac ale zaujme novým systémom BlueCruise, ktorí umožní autonómne riadenie 3. úrovne v určitých jazdných zónach.
Ford F-150 bol vždy braný ako praktické vozidlo a táto jeho vlastnosť sa nemení ani s elektrickým napájaním. Okolo vozidla môžu byť nainštalované 22-voltové zásuvky, ku ktorým je možné pripojiť rôzne nástroje. Takisto si s pick-up môžete spraviť generátor elektrickej energie a v prípade výpadku elektriny napájať svoj domov až tri dni.
Budeme si však musieť počkať, kým prvý elektrický pick-up od Fordu zlezie z výrobnej linky. Už teraz je však jasné, že sa inžinieri trafili do čierneho, pretože za 12 hodín už bolo zaregistrovaných 20 000 registrácií.