Hyundai Tucson - všetky generácie.

Badge photostory Hyundai nechce vyrábať autá ako matriošky: Dnešné portfólio značky je dizajnovo veľmi bohaté

Foto: Hyundai

25.9. 10:30 Kórejská automobilka svoje produkty výrazne odlišuje a napriek niektorým spoločným znakom im dáva vlastnú identitu. Platí to aj pre prémiové modely Genesis a budúcich členov nedávno založenej divízie Ioniq.

Medzi najväčšie udalosti ostatných týždňov bezpochyby patrí debut štvrtej generácie typu Tucson. Globálny športovo-úžitkový bestseller značky mnohých šokoval dizajnom, ktorý vyniká najmä prednou časťou s dennými svetlami šikovne integrovanými do masky chladiča. Zaujímavé krivky však má zo všetkých strán. Originálny pritom nie je len medzi súpermi, ale aj v rámci svojej značky.

Hyundai urobil počas ostatných dekád obrovský pokrok v mnohých smeroch, vrátane svojej štylistiky. Logo firmy už dávno nenosia len nenápadné sivé myšky. Automobilka jednotlivé produkty výrazne odlišuje a napriek niektorým spoločným znakom im dáva vlastnú identitu.

Kórejská firma nechce vyrábať autá ako matriošky. Týmto prístupom je známy napríklad Mercedes-Benz, už viackrát mali jeho ťažiskové triedy C/E/S veľmi podobné krivky a odlišovali sa veľkosťou a niektorými detailmi. Nemožno to označiť za nejakú chybu alebo nedostatok. Viaceré generácie týchto nemeckých áut boli veľmi elegantné, či už myslíme tie doterajšie alebo ich predchodcov z 90. rokov.

Kórejská automobilka sa nebojí s dizajnom experimentovať.
Kórejská automobilka sa nebojí s dizajnom experimentovať.
Zdroj: Hyundai

Prílišná uniformita dizajnu však niektorým zákazníkom prekáža a automobilky sa im snažia vyhovieť. BMW napríklad začalo v ostatnom čase experimentovať so svojimi typickými ľadvinkami. Väčšiu osobitosť jednotlivých áut uprednostňuje aj Hyundai, vďaka čomu je jeho dnešné portfólio v Európe či Severnej Amerike dizajnovo veľmi bohaté. Môžete to vidieť na nasledujúcich stránkach.

Video

Diskusia