Hračka, skutočné auto alebo umelecký predmet? Všetko v jednom: Bugatti Baby II Carbon Edition je detailnou replikou legendárneho Type 35 ; auto je o štvrtinu menšie ako originál (t.j. zmenšené na 75 percent) a vraj stojí 80 000 eur v čistom. Pre väčšinu zákazníkov Bugatti by táto suma mala byť maličkosťou – a teraz majú možnosť objednať si mini Bugatti v rovnakej konfigurácii ako ich Bugatti Mistral !
Dôvod vzniku Bugatti Baby je prozaický. Musíme sa vrátiť do roku 1926, kedy Ettore Bugatti vyvinul a postavil pôvodné Bugatti Baby (Bébé) pre svojho najmladšieho syna Rolanda. Ani toto prvé Baby Bugatti nebolo obyčajným autíčkom, ale skôr skutočným autom v mierke 1:2. Bébé, tiež známy ako Type 52, bol presnou replikou legendárneho pretekárskeho auta Type 35 a bol vybavený 12-voltovým elektromotorom s maximálnou rýchlosťou okolo 20 km/h.
Záujem o Bugatti Baby bol veľký a preto padlo rozhodnutie oficiálne predávať Mini Bugatti (ktoré je alternatívne dostupné so spaľovacím motorom). V rokoch 1927 až 1936 bolo údajne vyrobených asi 100 Bébé, hoci presné údaje sa líšia. V roku 2019 predstavilo Bugatti pri príležitosti 110. výročia značky novú edíciu Baby II. V spolupráci so špecialistami z „The Little Car Corpany“ vznikla mimoriadne detailná mini verzia ikonického Type 35 v 75 percentách pôvodnej veľkosti.
Originál, aj 2,76 metra dlhý Baby II, je elektromobil. Vo verziách „Vitesse“ a „Pur Sang“ má výkon až 10 kW (13,6 k) a dokáže dosiahnuť maximálnu rýchlosť 68 km/h. V závislosti od jazdného režimu a špecifikácie krajiny sa však výkon a maximálna rýchlosť obmedzujú. Keďže ide o oficiálny produkt Bugatti, sú použité len tie najlepšie materiály. Napríklad hliníkové telo je vyrobené ručne. Už základ stojí najmenej 36 000 eur.
Tí, ktorí však stále nemajú dosť, môžu mať ďalšiu verziu: „Carbon Edition“. Vyrobenú na základe Bugatti Mistral, ktorá je limitovaný na 99 kusov a posledné Bugatti s motorom W16, či špeciálny model Carbon Edition, si môžu objednať len zákazníci Mistral. Vrcholom je, že špecifikácie môžu byť prispôsobené špecifikám skutočného Bugatti do posledného detailu. Maska chladiča, časti palubnej dosky a drevený volant, sú navyše vyrobené úplne, alebo čiastočne, z karbónu.