Hongqi L5 je modernou verziou luxusného sedanu, ktorý vzdáva hold predchádzajúcemu retro modelu čínskej spoločnosti. Čínsky prezident Si Ťin-pching je v súčasnosti najväčším propagátorom tohto obrovského vozidla, ktoré si, dá sa povedať, vytvorilo vlastnú triedu. Podobne ako americký prezident cestuje v špeciálnom Cadillacu, známom pod prezývkou „beštia“ (Beast), najmocnejší čínsky vodca v praxi využíva Hongqi. Prvýkrát použil toto auto počas štátnej návštevy Nového Zélandu v roku 2014. Tá istá nepriestrelná limuzína ho prepravila počas turné po juhovýchodnej Ázii a Pacifiku v apríli 2019. Tento krok bol vnímaný ako pokus o propagáciu čínskej značky na medzinárodnej scéne.
Hongqi, tradičný ideologický symbol Komunistickej strany Číny, je značka luxusných automobilov, ktorú v roku 1958 založila skupina China First Auto Works pod názvom Donfeng. Najstaršia čínska značka osobných automobilov je už dlho oficiálnym vozidlom vysokých vládnych predstaviteľov a hosťujúcich hodnostárov v Číne. Mao Ce-tung ho použil počas historickej návštevy prezidenta USA Richarda Nixona v Číne počas 70. rokov minulého storočia.
Začiatkom deväťdesiatych rokov sa značka stala nepopulárnou, pretože čínski lídri prešli na exportované vozidlá, ktoré využívali počas všetkých svojich prejavov v roku 2012, no po tomto čínsky minister zahraničných vecí Wang Ji nasadol do Hongqi H7 a išiel tak príkladom ostatným členom strán. Hongqi L5 je oficiálnym čínskym štátnym vozidlom , ktoré používa generálny tajomník Ústredného výboru Komunistickej strany a prezident Čínskej ľudovej republiky, Si Ťin-pching.
L5 je veľké luxusné auto v retro štýle, ktorého dizajn je inšpirovaný modelom Hongqi CA770 , ktorý poháňal 5,6-litrový osemvalcový motor Chrysler s výkonom 159 kW (215 k). Jeho výroba trvala od roku 1966 do roku 1981 a vyrobilo sa iba 847 kusov. Celkovo existujú tri verzie modelu L5: pre vládu, pre prehliadky, zatiaľ čo tretia verzia je civilná. L5 bol prvýkrát predstavený v roku 2013 na autosalóne v Šanghaji a je známy ako najdrahšie auto čínskej výroby, aké ste si mohli vtedy kúpiť, pretože stálo 5 miliónov jüanov (671 303,13 eur).
Takže presný opak toho, čo vidíme v iných a menších krajinách. Model L5 je určený pre miliardárov, podnikateľov a superhviezdy, ktoré chcú zdôrazniť svoju príslušnosť k Číne. Hongqi je viac ako ktorákoľvek iná miestna značka, pretože je s Čínou úzko spätá a majitelia sú na to hrdí. Tento sedan je v súčasnosti ponúkaný výlučne v Číne, aj keď bol vyvezený do Bieloruska ako dar. Bieloruská armáda ho využila ako auto na prehliadky.
V roku 2016 spoločnosť Hongqi predstavila verziu L5 so štvorlitrovým twin-turbo motorom s výkonom 280 kW (381 k) a osemstupňovou automatickou prevodovkou. Model s V12 je označený ako CA7600 a verzia s V8 ako CA7400. CA7400 bol predstavený v roku 2017. Hongqi L5 je dlhé 5,55 metra, široké niečo cez dva metre, vysoké 1,5 metra a jeho rázvor je 3,4 metra. Na porovnanie: súčasný Mercedes-Maybach S600 je dlhý 5,2 metra. L5 je tiež veľmi ťažký, dokonca aj v civilnej verzii bez brnenia, kedy váži 3 150 kilogramov.
Hongqi neuvádza maximálnu rýchlosť a zrýchlenie, zrejme preto, že by neboli príliš reprezentatívni. Spotreba paliva je tiež záhadou, ale môžeme predpokladať, že toto auto sa raduje pri príjazde na benzínku ako malé dieťa. Našťastie má palivová nádrž 105 litrov. Interiér je umeleckým dielom s bielou kožou. Centrálne umiestnený prístrojový panel je plne digitálny, meria 40 centimetrov, o 20 cm menší dotykový displej je multifunkčný a obsahuje všetko od klimatizácie po satelitnú navigáciu.
Logo v strede volantu je v tvare zlatej slnečnice. V čínskej symbolike predstavuje slnečnica dlhý život a šťastie. Hongqi tento symbol používa už nejaký čas a umiestňuje ich aj do stredu kolies. V zadnej časti sa nachádza všetok luxus, ktorý by ste si v prezidentskej limuzíne asi predstavili. Béžové koberce, informačno-zábavný systém s TV, zvukový systém Bose a 1,1 metra na nohy. Je zaujímavé, že Hongqi L5 je tiež vybavený šesťdiskovou kazetou na CD-čká, ktorá je v moderných automobiloch skutočnou vzácnosťou.