Na začiatku bola myšlienka

Vláda Rumunska sa v roku 1965 rozhodla, že vybudujú národný automobilový priemysel, ktorý im v krajine chýbal. Keďže však v tejto sfére nemali potrebné skúsenosti, rozhodli sa osloviť so spoluprácou zahraničných výrobcov vozidiel. Do výberu sa dostali značky Peugeot, Renault, Fiat, Alfa Romeo, Ford a Austin. Z oslovených výrobcov nakoniec verejnú súťaž vyhral Renault, s vozidlom Renault 12, ktoré bolo ešte vo fáze prototypu.

Dacia vyrába ročne vo fabrike v Mioveni 655 000 vozidiel, čo znamená, že každých 54 sekúnd opustí brány jedno auto
Zdroj: redakcia AUTO BILD

Zmluva medzi rumunskou vládou a ich licenčným partnerom The Régie Nationale des Usines Renault (RNUR), bola podpísaná v Bukurešti 6. septembra 1996. Počiatočná doba trvania podpísanej zmluvy bola 10 rokov. Krátko na to, 16. septembra 1996, prišlo rozhodnutie postaviť výrobný závod v Colibaşi, blízko budov existujúceho závodu UPAC. Tieto boli v minulosti využívané ako sklady munície, opravárenské dielne pre lokomotívy, ale aj na výrobu dielov pre nákladné autá a traktory.