V automobilovom priemysle sa dnes premýšľa inak ako kedysi, výrobcovia sa snažia zredukovať hmotnosť kde sa len dá, aby znížili spotrebu paliva a emisie. Nové materiály dizajnérom pri navrhovaní auta pomáhajú. V čase, keď boli automobily ešte v plienkach, ale platil pravý opak. I keď nie zámerne. Autá sa vo svojich počiatkoch totižto stavali z dreva. Inšpirácia evidentne pochádzala z konských záprahov, pretože pri ich konštrukcii sa používal hlavne tento materiál. Navyše, samotný názov kočov naznačoval ich funkciu – kupé, kabriolet a podobne.
Keď prišli na trh prvé motorové vozidlá, z určitého počtu výrobcov konských záprahov sa stali výrobcovia automobilov. Tak prečo hneď meniť postupy, ktoré fungovali po celé stáročia? Automobily vyrobené pred rokom 1900 mali dizajn obmedzený podľa jednotlivých druhov dreva, v závislosti od ich možnosti ohýbania. Asi pre vás nebude žiadnym prekvapením informácia, že hlavným nepriateľom výrobcov bola váha. Motory mali nízky výkon a hmotnosť konštrukcie nebola vôbec ľahká. V spoločnosti Weymann sa zhostili tejto úlohy ukážkovo a vytvorili vlastnú patentovú špecialitu. Systém pozostával z dreveného rámu a kovových spojov, no drevené prvky sa navzájom nedotýkali.
Káble natiahli cez dvere, aby si zachovali svoj tvar pri akcelerácii alebo pri prejazde po nerovnostiach. Rám sa potom pokryl mušelínom na drôtenom pletive vystlanom tenkou vrstvou bavlneného vatelínu a nakoniec sa na to položila vrchná vrstva látky, ktorá bola zvyčajne z farebnej syntetickej kože. Išlo spravidla o úžitkové vozidlá v kombi verzii s prednou časťou s oceľového plechu a zadnou časťou z dreva. V Európe sa tento typ vozidiel používal až do začiatkov 30. rokov minulého storočia. Keď sa na konci 40-tych rokov chýlila vojna ku koncu, výrobcovia sa začali dreva postupne zbavovať, mali na to veľa dobrých dôvodov.
Zásoby dreva sa zmenšovali, ťaženie dreva bolo únavné a jeho skladanie bolo náročné. Drevená karoséria navyše mala niekoľko predvídateľných problémov. Karosérie trpeli hnilobou, boli náchylné na vlhkosť a o trieskach ani nemusíme hovoriť. Spotrebitelia a rovnako aj výrobcovia čoskoro prišli na to, že auto nie je kus nábytku a v 50-tych rokoch sa drevo používalo len ako kozmetický doplnok. Ak ale hľadáte nové drevené auto, tak stále existuje. Je to Morgan vo verzii plus 4 alebo plus 8 (buď 4 alebo 8 valcov). Morgany sa stavajú ručne od roku 1936 a sú položené na oceľovom ráme, ktorý je zložený z dvoch pozdĺžnych nosníkov. Naňho je pripevnený rám z jaseňa. Napriek tejto starodávnej metóde autá spoločnosti spĺňajú štandardy automobilovej bezpečnosti.