Vo svete, kde má spaľovací motor svoje dni spočítané, je čas nájsť riešenie, ako zachovať niektoré z najlegendárnejších modelov našej histórie. S týmto predpokladom nám Charge Cars pred tromi rokmi predstavil svoj elektrický Ford Mustang z roku 1967. Teraz je spoločnosť späť, so zámerom uviesť svoj prototyp do výroby.

Elektrický Ford Mustang.
Zdroj: Charge

Auto, označované ako „úplne nová ikona ručne vyrábaného dizajnu“, je futuristickým pohľadom na Mustang Fastback z roku 1967. Využíva oficiálne licencovaný podvozok na zachovanie klasického dizajnu a štýlu. Existuje však pomerne málo kusov, ktoré plánujú vyrobiť, presnejšie 499. Ich cena bude podľa aktuálneho kurzu približne 420 700 eur. Spoločnosť Charge prijíma predobjednávky, no stále pritom nie je jasné, kedy model uvedú na trh. A pôvodne pritom mal jeden exemlpár stáť cca 240 000 eur...

Kým vo  Forde dali na trh elektrické SUV inšpirované Mustangom, v Charge sa rozhodli premeniť klasiku na moderné auto. Má interiér našej doby a výkon elektrického superšportiaku. Výsledkom je Ford Mustang, ktorý nás navonok vráti do 60. rokov minulého storočia a vo vnútri nás zavedie do budúcnosti. V kabíne Charge použil veľkú obrazovku v najčistejšom štýle Tesla na ovládanie všetkých funkcií.

Elektrický Ford Mustang.
Zdroj: Charge

V tomto Mustangu nájdete všetku techniku ​​moderného športového auta, ale nechýbajú ani luxusné materiály a povrchové úpravy. Obrazovka palubnej dosky zdieľa význačnosť s digitálnym prístrojovým panelom. Okrem toho tu zákazníci nájdu množstvo detailov, ako napríklad retro volant, hliníkové pedále a kožou potiahnutú palubnú dosku. Pohonný systém bol vyvinutý vďaka spolupráci medzi spoločnosťami Charge a Arrival. Výsledok nemôže byť lepší.

Tento jedinečný Ford Mustang je vybavený 64 kWh batériou spojenou so schémou dvoch elektromotorov. Spolu dosahujú  celkový výkon 400 kW (544 k) a maximálny krútiaci moment 1 500 Nm. Vďaka tomu je schopný zrýchliť z 0 na 100 km/h len za 4 sekundy. Jeho hlavnou nevýhodou je autonómia, ktorá dosahuje iba 322 kilometrov.