ikona

Zaujímavosti Ford GT40: Symbióza retra a moderny

Foto: Superformance

8.11. 2018 13:47 Zaujímavá kópia ikonického kupé má LED svetlá, karbónové aerodynamické dielce a prepĺňaný šesťvalec prevzatý od moderného potomka.

Mnohé repliky vyvolávajú úsmev či dokonca výsmech, ale existujú tiež početné výnimky. Jednu z nich momentálne prezentovala firma Superformance. Kalifornský špecialista má na svojom konte viacero podarených produktov a aktuálne k nim pridáva ďalší. Ide o legendárny Ford GT40. Spoločnosť však nevytvorila jeho presnú kópiu, do receptu pridala moderné korenie.

Nové dielo spoločnosti Superformance stojí za pozornosť
Nové dielo spoločnosti Superformance stojí za pozornosť
Zdroj: Superformance

Vozidlo označené ako Future GT Forty vychádza tvarovo z prvých verzií úspešného pretekára, no odlišuje sa napríklad LED svetlami na oboch koncoch karosérie. Ďalším rozdielom je aerodynamika. Vpredu sa objavilo niekoľko karbónových spojlerov, zadnej časti zasa kraľuje mohutné krídlo. Pomedzi jeho kovové nožičky ústi výfukové potrubie dvomi rôzne veľkými pármi koncoviek.

Medzi dotyky súčasnosti môžeme zaradiť aj obutie, kupé má osemnásťpalcové ráfiky HRE a nízkoprofilové pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2. Vo vnútri kolies si možno všimnúť veľké brzdy Wilwood s drážkovanými kotúčmi. Superšport disponuje vzduchovým pružením Shockwave, jeho šasi však vo veľkej miere kopíruje riešenia použité na originálnom aute.

Repliku poháňa 3,5-litrový prepĺňaný šesťvalec EcoBoost
Repliku poháňa 3,5-litrový prepĺňaný šesťvalec EcoBoost
Zdroj: Superformance

Originálnemu štýlu zostal verný tiež dvojmiestny interiér, ktorého základným rysom je palubná doska obsypaná prístrojmi. Prítomné sú aj spínače evokujúce minulosť. Ford GT40 vierohodne imitujú sedadlá, radiaca páka s otvorenou kulisou i mnohé ovládače, vrátane štartovania. Po jeho stlačení však prichádza na scénu jeden z najväčších rozdielov oproti skutočnému autu.

Namiesto očakávaného osemvalca poháňa túto repliku 3,5-litrový motor EcoBoost. Teda konštrukčne rovnaký agregát, akým disponuje súčasný Ford GT. Oproti nemu je šesťvalec od Superformance silnejší, pri použití paliva E85 by mal vďaka úpravám dosahovať výkon 515 kW (700 k) a krútiaci moment 880 Nm. Kompletné vozidlo pritom neváži ani 1,1 tony. Možno teda očakávať, že táto symbióza retra a moderny bude poriadne rýchla. A čo cena? Oproti modernému potomkovi výrazne nižšia, tvorcovia si za svoje dielo účtujú od 179 900 dolárov (necelých 157-tisíc eur).

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia