ikona

Zaujímavosti ETA 02: Retro kabriolet s dušou BMW 135i

Foto: Everytimer Automobile

14.1. 13:41 Mníchovský kabriolet vyrábaný do roku 2013 zmenila firma Everytimer Automobile na reinkarnáciu typu 2002 s výborným šesťvalcom.

V ostatnom čase začína silnieť v automobilovom dizajne retro móda. Objavuje sa stále viac modelov, ktoré svojim štýlom odkazujú na historických predkov. BMW sa na trende veľmi nezúčastňuje. No ak niekto túži po modernom Bavorovi s ako-tak klasickým vzhľadom, nemusí mať hlavu v smútku. Jeho želanie dokáže zhmotniť spoločnosť Everytimer Automobile.

Nemecká spoločnosť zatiaľ postavila dva prototypy modelu ETA 02
Nemecká spoločnosť zatiaľ postavila dva prototypy modelu ETA 02
Zdroj: Everytimer Automobile

Táto nemecká firma sa nedávno pochválila projektom ETA 02. Ide o prestavbu staršieho kabrioletu BMW 135i, ktorá svojim dizajnom odkazuje na ikonický typ 2002. Inšpirácia je jednoznačná. Vozidlo disponuje typickým žraločím nosom, úzkymi ľadvinkami masky chladiča s negatívnym sklonom, jednoduchou bočnou časťou predelenou horizontálnou líniou i kruhovými svetlami.

Všetky základné prvky sú na svojom mieste, no sú prispôsobené dnešnej dobe. Napríklad predné reflektory obsahujú bi-xenónové moduly. Vzadu zabezpečujú osvetlenie diódy, z ktorých je zložené aj tretie brzdové svetlo na veku kufra. Vozidlo má detaily imitujúce karbón a viaclúčové disky kolies s klasickým vzhľadom. Ich rozmery však zodpovedajú súčasnosti.

Interiér je prečalúnený, ale nezaprie svoj pôvod v modernom BMW
Interiér je prečalúnený, ale nezaprie svoj pôvod v modernom BMW
Zdroj: Everytimer Automobile

Retro atmosféra neobišla ani interiér, ktorý je čalúnený kombináciou kože a vzorovaného textilu. Taktiež v ňom nájdeme materiál so štruktúrou uhlíkových vlákien. Vo všeobecnosti ale pôsobí rovnako ako v BMW 135i Cabrio vyrábanom do roku 2013, vrátane infotainmentu či voliča samočinnej prevodovky. Podľa ročníka a verzie darcu orgánov pre tento projekt môže ísť o šesťstupňový automat alebo dvojspojku s jedným stupňom navyše.

Motor sa nemení, zostáva ním benzínový radový šesťvalec s objemom tri litre a jedným turbodúchadlom. Agregát dosahujúci maximálny výkon 225 kW (306 k) rozbehne kabriolet dýchajúci minulosťou na stovku za približne 5 sekúnd a tlačiť prestane pri 250 km/h. Mníchovská pohonná jednotka je navyše známa nádhernou melódiou šiestich piestov.

Vďaka vyše trom stovkám koní nie je tento kabriolet žiaden slimák
Vďaka vyše trom stovkám koní nie je tento kabriolet žiaden slimák
Zdroj: Everytimer Automobile

Trojlitrové srdce majú pod kapotou oba zatiaľ postavené prototypy, ktoré odlišuje štýl ráfikov a farba karosérie (modrá vs. zelená). Firma však plánuje stavbu ďalších kusov. Všetky majú mať karosériu postavenú z uhlíkových vlákien a preto nebudú vôbec lacné. Firma si údajne plánuje za jeden retro kabriolet s dušou BMW 135i označený ako ETA 02 pýtať asi 70-tisíc eur.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia