Tento Mercedes triedy G je z roku 1986. Ak by jazdil na povrchu, mohol by už nosiť veteránske evidenčné číslo. Tu dolu však slúži ako predmet dennej potreby. Na tachometri má nakrútených vyše pol milióna kilometrov. A zhora až nadol je oblepený soľou.Hlavne spodok má doslova upchatý.

Fanúšikovia historických vozidiel teraz trochu znervóznejú. Posypové autá rozhádžu počas zimy na nemeckých uliciach 1,5 milióna ton chloridu sodného (na Slovensku je to 200 000 ton). Vodiči veteránov nechávajú počas zimy svoje skvosty v garážach, lebo pri starých autách už po niekoľkých rokoch spôsobí soľ nevyhnutnú koróziu.

Kolesový nakladač prichádza dolu v rozloženom stave. Štvrť roka trvá jeho poskladanie. Do lyžice sa mu zmestí 30 ton soli.
Zdroj: Auto Bild

Tu, 740 metrov pod povrchom, v soľnej bani Werra koncernu K+S Hattorf-Wintershall, s takouto koróziou problém nemajú. Klasické autá tu jazdia nekonečnými tunelmi a štôlňami, ktoré sú zdola, zvrchu aj z oboch strán tvorené čistou soľou. Mercedesov triedy G tu jazdí päť, pracovných strojov s tromi a viac desaťročiami na pleciach vyše 80. Potom sú tu aj ďalšie autá, ktorým sa služba skončila už pred desaťročiami a zostávajú stále pod povrchom. Prečo sa nerozpadli?