Alkohol v žiadnom prípade nepatrí za volant.
Denis Milo
Denis Milo

Zaujímavosti Čo o šoféroch hovorí značka auta? Netradičný prieskum sa zameral na časté prehrešky vodičov

Foto: energepic.com / pexels.com

21.9. 8:57 Či už si dáte tvrdú drogu, čo-to popijete, alebo požijete lieky s omamným účinkom, v žiadnom prípade nesadajte za volant. Nebuďte ako títo vodiči.

Organizácia TireReviewsAndMore podrobne sledovala nehody v USA, pričom podľa štatistík zistila, na akých omamných látkach si ulietajú vodiči konkrétnych značiek automobilov a ktorí z nich zasa najčastejšie doplácajú na vysokú rýchlosť. Výskum spoločnosti tak bol zameraný na spojitosť medzi príčinou nehody a značkou automobilu.

TireReviewsAndMore však upozorňuje, štatistika sa týkala len značiek vozidiel, ktoré v roku 2017 spôsobili minimálne 250 vážnych dopravných nehôd. V žiadnom prípade by ste ale tieto informácie nemali zovšeobecňovať. Ide len ilustratívnu štatistiku.

Alkohol za volant nepatrí.
Alkohol za volant nepatrí.
Zdroj: energepic.com / pexels.com

Pozrime sa napríklad na veľmi obľúbené značky ako Mercedes-Benz, Acura (luxusná divízia Hondy) či Lexus. Všetky z nich sú najčastejšie zapletené do dopravných nehôd spôsobených vysokou rýchlosťou, pričom väčšina šoférov od nehody utečie. Ďalej pre tieto značky, až na Lexus, platí, že sa s nimi môžeme veľmi často stretnúť aj pri nehodách, kde svoju rolu zohral alkohol. Možno práve to je dôvod, prečo tak často utekajú a nezostanú na mieste kolízie.

Do ďalšej kategórie môžeme zaradiť automobily BMW, Acura a Mitsubishi, ktorých šoféri sú v prípade nehody najčastejšie pod vplyvom marihuany či iných tvrdých drog. Vozidlá Buick, Opel, Infiniti a Saturn sú zas spojené s dopravnými nehodami spôsobenými pod vplyvom liekov.

Vysoká rýchlosť ja častým vinníkom dopravnej nehody.
Vysoká rýchlosť ja častým vinníkom dopravnej nehody.
Zdroj: www.pixabay.com

Celý výskum je len informatívny a v žiadnom prípade nepoukazuje na drogovú závislosť či iné neresti a zlé šoférske schopnosti vodičov určitej značky. Ako sme už spomínali, ide o prieskum dopravných nehôd z roku 2017, pričom v tomto roku by mohol dopadnúť úplne inak.

Denis Milo
autor Denis Milo
Diskusia  ()

Video

Diskusia