V tom čase si nikto netrúfal predpovedať, že sa stane auto bestsellerom, no predsa. Toto je príbeh tridsaťročného Citroënu ZX, ktorý sa môže pochváliť takmer dva a pol miliónmi vyrobených kusov.
Zvoleným mesiacom pre príchod modelu Citroën ZX sa stal September. Bol predstavený ako ideálne riešenie pre vodičov, ktorí majú množstvo každodenných potrieb a potrebujú byť mobilní. Vtedajšie techniky umožnili konštruktérom navrhnúť monokokový podvozok, ktorý ponúkal dostatočnú robustnosť. Po roku 1998 medzeru po modeli ZX vyplnil model Xsara.
Citroën ZX pristál na trhu spočiatku s dvoma karosárskymi variantmi, ku ktorým sa neskôr pridala tretia. Ako prvý ste mali na výber päťdverový sedan so systémom prispôsobenia zadnej lavice, ktorá sa pohybovala v závislosti od aktuálnych potrieb - ak ste chceli viac priestoru pre nohy zadných cestujúcich alebo zväčšiť kapacitu kufra.
Na druhom mieste sa predstavilo kupé, ktoré svojím dizajnom pripomínalo Rally-Raid. A na záver ponúkol výrobca aj rodinný variant - Citroën ZX Break, určený pre tých, ktorí toho chceli ešte viac. Ponuka motorov ZX zahŕňala ekonomický naftový turbodiesel navrhnutý na cestovanie na dlhé vzdialenosti. Ich objemy sa pohybovali medzi 1,1 a 1,9 litra a športová verzia Volcane bola vybavená 16 ventilmi.
Citroën ZXC prišiel s radom inovatívnych technologických riešení, ako je vlastné riadenie zadnej nápravy. Vďaka tomu bolo auto schopné hýbať prednou aj zadnou nápravou naraz prostreníctvom pružnej úchytky s naprogramovanou deformáciou. Takže jazdnú dynamiku doázali oceniť aj najskúsenejší vodiči. Unikátnou odrodou sa stal model Citroën ZX Rally-Raid, ktorý umožnil Citroënu získať v rokoch 1991 až 1997 päť svetových titulov.