V tom čase si nikto netrúfal predpovedať, že sa stane auto bestsellerom, no predsa. Toto je príbeh tridsaťročného Citroënu ZX, ktorý sa môže pochváliť takmer dva a pol miliónmi vyrobených kusov. 

Zvoleným mesiacom pre príchod modelu Citroën ZX sa stal September. Bol predstavený ako ideálne riešenie pre vodičov, ktorí majú množstvo každodenných potrieb a potrebujú byť mobilní. Vtedajšie techniky umožnili konštruktérom navrhnúť monokokový podvozok, ktorý ponúkal dostatočnú robustnosť. Po roku 1998 medzeru po modeli ZX vyplnil model Xsara.

Od Citroënu ZX nikto nečakal, že stane bestsellerom.
Zdroj: FavCars

Citroën ZX pristál na trhu spočiatku s dvoma karosárskymi variantmi, ku ktorým sa neskôr pridala tretia. Ako prvý ste mali na výber päťdverový sedan so systémom prispôsobenia zadnej lavice, ktorá sa pohybovala v závislosti od aktuálnych potrieb - ak ste chceli viac priestoru pre nohy zadných cestujúcich alebo zväčšiť kapacitu kufra.

Na druhom mieste sa predstavilo kupé, ktoré svojím dizajnom pripomínalo Rally-Raid. A na záver ponúkol výrobca aj rodinný variant - Citroën ZX Break, určený pre tých, ktorí toho chceli ešte viac. Ponuka motorov ZX zahŕňala ekonomický naftový  turbodiesel navrhnutý na cestovanie na dlhé vzdialenosti. Ich objemy sa pohybovali medzi 1,1 a 1,9 litra a športová verzia Volcane bola vybavená 16 ventilmi. 

Od Citroënu ZX nikto nečakal, že stane bestsellerom.
Zdroj: FavCars

Citroën ZXC prišiel s radom inovatívnych technologických riešení, ako je vlastné riadenie zadnej nápravy. Vďaka tomu bolo auto schopné hýbať prednou aj zadnou nápravou naraz prostreníctvom pružnej úchytky s naprogramovanou deformáciou. Takže jazdnú dynamiku doázali oceniť aj najskúsenejší vodiči. Unikátnou odrodou sa stal model Citroën ZX Rally-Raid, ktorý umožnil Citroënu získať v rokoch 1991 až 1997 päť svetových titulov.