Honda Civic Si (2020).

Zaujímavosti Cítite ten závan rokov 90-tych? Nádherná Honda Civic sa predáva za cenu, ktorá vám vyrazí dych

Foto: Bring a Trailer

17.6. 14:00 Ikonické auto z prelomu milénií sa po dvoch desaťročiach predáva drahšie, než Civic Type R aktuálnej generácie.

Honda Civic šiestej generácie patrí medzi automobilové ikony deväťdesiatych rokov. Predávala sa ešte aj začiatkom nového milénia, potom ju vystriedala menej atraktívna i úspešná siedma generácia. Šestka zaujala svojim atraktívnym dizajnom, športovou náturou a motormi VTEC. Jednou z najzaujímavejších verzií je vyhotovenie Civic Si, ktoré malo byť ľahkým a dostupným športovým kupé. Presne také sa nedávno predalo na portáli Bring a Trailer za sumu, ktorá vám vyrazí dych.

Honda Civic Si (2000).
Honda Civic Si (2000).
Zdroj: Bring a Trailer

 Nádherné kupé Civic Si vyrobené v roku 2000 a zahalené v laku "Electron Blue" si nového majiteľa našlo za približne 44 400 eur (50 000 USD). Stačí jeden pohľad do aktuálneho cenníka Hondy Civic Type R a uvedomíte si, aký hodnotný dnes už "starý" Civic Si je. Súčasný Type R GT s výkonom 235 kW (320 k) stojí 39 990 eur. Za vysokú cenu v tomto prípade môže najmä vynikajúci technický stav vozidla, ktorý súvisí s jeho drobným nájazdom. Za dve dekády toto auto prešlo iba 9 012 km.

Okrem krásnej modrej farby zdobia exteriér vozidla 15" hliníkové disky kolies, strešné okno, upravený predný nárazník a decentné bočné lišty. Civic Si mal od novoty na všetkých kolesách kotúčové brzdy, ladený športový podvozok so stabilizátormi vpredu i vzadu. Za zmienku stojí i takmer nedotknutý interiér s klasicky sivými sedadlami a všetkým retro príslušenstvom, ktoré k tomuto automobilu patrí.

Honda Civic Si (2000).
Honda Civic Si (2000).
Zdroj: Bring a Trailer

Síce je Civic Si, na ktorom si mnohí z nás zajazdili akurát tak v Need For Speed, veľmi atraktívny už na prvý pohľad, skutočný šperk skrýva predná kapota. Nájdete pod ňou agregát s kódovým označením B16A2, čiže radový DOHC štvorvalec so známym variabilným časovaním ventilov VTEC. Atmosférický agregát je ladený na 118 kW (160 k), výkonovú špičku pritom dosahuje až na šialenej úrovni 8 000 ot./min. Ďalšou vychytávkou tu je aj päťstupňová manuálna prevodovka typu transaxle.

Vypočujte si zvuk vysokootáčkového motora na videu:

Video

Diskusia