Zdá sa to absurdné, ale mať príliš veľa výrobcov elektromobilov v rámci jednej krajiny môže byť problém. Napriek tomu sa to deje v Číne, kde vláda uvažuje o stratégii, ako priniesť poriadok na trh s príliš veľkým počtom hráčov. Prečo tá preplnenosť? Sám Ja-čching to vysvetlil takto: „Pri pohľade do budúcnosti by spoločnosti vyrábajúce elektrické vozidlá mali rásť spolu a navzájom sa posilňovať. Práve teraz - a to je dôvod na obavy - máme príliš veľa výrobcov, väčšinou malých a rozptýlených“.

Aké je teda riešenie, o ktorom Peking uvažuje? „Trh by sa mal naplno využiť, preto podporujeme snahu pokračovať vo fúziách a reštrukturalizácii v sektore elektrických vozidiel, aby sme ešte viac zvýšili svoju koncentráciu“. Minister tiež povedal, že Čína zlepší svoju sieť nabíjacích staníc aj predaj elektromobilov na vidieku. Vládna podpora ekologickejších vozidiel, zameraná na zníženie znečistenia, prinútila výrobcov elektromobilov, ako sú Nio, Xpeng a BYD, rozšíriť výrobné kapacity v Číne.

Siao Ja-čching uviedol, že ministerstvo urýchľuje alternatívne riešenia v súvislosti s nedostatkom dodávok automobilových čipov. Čínsky úrad pre reguláciu trhu minulý týždeň pokutoval tri spoločnosti, ktoré predávajú automobilové čipy, za zvýšenie cien, v snahe pomôcť výrobcom vozidiel na najväčšom automobilovom trhu na svete. Dlhodobý globálny nedostatok čipov zasiahol veľké automobilky na celom svete vrátane koncernov Ford Motor, Honda či Volkswagen. A prinútil mnohé z nich odstaviť alebo obmedziť výrobu.